A Rali Világbajnokság mezőnye számára vadonatúj terepen folytatódik a versenyzés a hétvégén, Spanyolországban. A Kanári-szigetek rendezett már ralis fordulót, de csak az európai mezőny számára. Ezúttal azonban a ralizás krémje is kipróbálja a mediterrán ország legdélebbi pontján található helyszín aszfaltos útjait.
2022-ben rendeztek utoljára Spanyolországban rali világbajnoki futamot, akkor ősszel, most viszont tavasszal kerül megrendezésre ez a rali. Az északi Katalónia helyett azonban egy déli turistaparadicsomban. A rali finom és technikás útjai a szépséges Kanári-szigetek hét nagyobb szigetéből az egyik szigeten át vezetnek, ahol precíz vezetésre és kitűnő gumistratégiára lesz szükség. A hétvégére várható nagy hőség igazán próbára tesz versenyzőt és autót egyaránt. A rali várhatóan látványos akciókkal és felejthetetlen tájjal bűvöli el a kilátogató rajongókat.
Kanyargós, állandóan emelkedő és lejtő hegyi terepen át vezető utak várnak a mezőnyre. Az utak egyik felét korlát, a másikat pedig sziklák fogják közre, hogy még nehezebb dolga legyen a raliversenyzőknek. Főként vulkánikus lávából készült durva útfelület miatt fontos lesz a megfelelő abroncsok megválasztása. Ami pedig az időjárást illeti, a hőség mellett a szigetekre jellemző változékony időjárás várható.
A Toyota 26 ponttal vezeti a gyártók rangsorát, ami nem csoda azután, hogy az első három verseny mindegyikén győzelmet szerzett két pilótája, Sebastien Ogier és Elyn Evans révén. A walesi pilóta nyerte a legutóbbi két ralit nagyon eltérő körülmények között Svédországban és Kenyában. Így joggal vezeti az egyéni ponttáblát a Toyota 36 éves pilótája. Ogier viszont a szezonnyitó Monte-Carlo Rali óta – amelyet megnyert – nem állt rajthoz. A vb-n debütáló ralit azonban érthető módon nem hagyja ki, így a Toyota a hétvégén öt autóval képviselteti magát. Ogier és Evans mellett rajthoz áll Kalle Rovanpera, Takamoto Katsuta és Sami Pajari is. Utóbbi az egyetlen, aki már versenyzett a Kanári-szigeteken az Európa Bajnokság keretében.
A Hyundainál is van olyan pilóta, akinek nem lesz új ez a megmérettetés. Thierry Neuville és Adrien Fourmaux versenyzett már ezeken az aszfaltos utakon. A belga autóversenyző kétszer is rajthoz állt itt az Intercontinental Rally Championship égisze alatt. Fourmaux győzelmet is szerzett a Kanári-szigeteken az ERC-ben 2020-ban. Ott Tanak nem tud hasonló tapasztalatról beszámolni, de Spanyol Ralin kilencszer is részt vett korábban, s kétszer dobogós helyezéssel térhetett haza.
A rali
A 2025-ös Kanári-szigetek Rali három napon át tart, s a 16 gyorsasági szakasz 301,3 km-t tesz majd ki.
A rali főhadiszállása a fővárosban, Las Palmasban lesz, s a szervizparkot a Gran Canaria Stadion szomszédságában rendezik be. A gyorsasági szakaszok a szigeten futnak végig. A csütörtöki shakedown és a hivatalos megnyitó után a rali pénteken kezdődik. A sziget központjában három gyorsasági szakaszt tesz meg a mezőny kétszer, egyszer délelőtt és egyszer délután. Hasonlóképpen alakul a menetrend szombaton is. A rali vasárnap zárul öt szakaszt követően Maspalomas közelében, ahol a pódium ceremónia is helyet kap a végén.
(Forrás: Amber PR)
Szólj hozzá