Sebastien Ogier ismét megcsinálta. A Spanyol Ralin megszerzett győzelmével zsinórban immár negyedszer is világbajnok lett a Volkswagen francia pilótája. A második helyen a helyi hős, Dani Sordo ért célba. A Hyundai spanyol pilótáját saját csapattársa, Thierry Neuville követi a dobogón a harmadik helyen.
Ogier viszonylag gyorsan magához ragadta az irányítást a Spanyol Ralin. Ő kezdett az első nap, murván, s ez a tisztogató szerep nem feküdt neki. Dani Sordo mögött autózott, mígnem a második napon, immár aszfalton, erőre kapott. Egy sor szakaszgyőzelmet szerzett, s ezzel az élre tört. Ebben az is segítette, hogy Sordo autója aszfalton alulkormányozottsággal küzdött.
A Volkswagen pilótája innentől kezdve végig tartotta magát az első helyen. Az utolsó nap pedig még tovább is növelte az előnyét, hiszen az aznapi négy gyorsasági szakaszból egyet megnyert, hármon pedig csapattársa, Jari-Matti Latvala mögött végzett a második helyen. Ez elég volt a győzelemhez és a zsinórban negyedik világbajnoki címhez.
Az utolsó szakaszon, a Power Stagen Latvala és Ogier mögött az utolsó bónusz pont Dani Sordóé lett. Bár nem nyerte meg hazai raliját, nagy örömöt okozhatnak neki a második helyért és a Power Stage-en elért harmadik helyért járó pontok. Arról nem is beszélve, hogy egy hellyel előrébb ugrott a tabellán, így most már ötödik Hayden Paddon mögött.
Isteni igazságszolgáltatás történt. Sebastien Ogier pont azon a versenyen lett negyedszerre világbajnok, ahol egy évvel korábban az élről esett ki alig néhány kilométerre a győzelemtől. „Fantasztikus, hogy a szezon vége előtt két ralival máris megszereztem az egyéni világbajnoki címet. Ennél többet nem is tehettem volna. Hatalmas élmény volt ezen a hétvégén a volán mögött ülni. Csodálatos, hogy csatlakozhatok a négyszeres világbajnokok illusztris névsorához.” – szögezte le a VW 2016-os világbajnoka.
A Hyundai eredményes hétvégét zárhat. Bár az első hely nem a koreai csapathoz került, a következő három helyen pilótái értek célba. Sordo és Neuville mögött ugyanis Hayden Paddon zárt negyedikként. Az új-zélandi pilótát az első nap autója meghibásodása hátráltatta, de még így is esélyesként száll majd harcba az egyéni összetettbeli második helyezésért két kedvenc murvás versenyén Walesben és Ausztráliában.
A vasárnapi nyitó gyorsasági szakaszon az ötödik helyen autózó Kris Meeke kiszállt a versenyzésből (autójának motorja megadta magát), s ezzel átadta a helyét az M-Sport pilótájának, Mads Östbergnek. Ott Tanak ért célba a hatodik helyen Kevin Abbring előtt, aki ralis pályafutása legjobb helyezését érte el azzal, hogy a negyedik Hyundai I20-ast a hetedik helyre kormányozta célba.
A Skoda WRC2-es pilótái, Jan Kopecky (aki a WRC2 kategória győztese is egyben) és Pontus Tidemand a nyolcadik és kilencedik helynek örülhetnek. Az eső tizet Craig Breen zárja a Citroennel. Nagy meglepetésre a veterán Jari-Matti Latvala és az ifjonc Eric Camilli is pontok nélkül hagyja el Spanyolországot. Mindketten kiestek, éppúgy, mint az egyéni ponttábla második helyén álló Andreas Mikkelsen, aki szombaton egy csúnya balesetet követően mondott búcsút Hispániának. Mikkelsen számára nem jó hír, hogy Neuville harmadik helyéért kapott pontjaival beérte őt, így az egyéni ponttábla második helyén már a belgával kell osztoznia.
Latvala a Rally2 szabályzás értelmében folytatta a versenyt, s a Power Stage-en mentette a még menthetőt. Megnyerte az utolsó gyorsasági szakaszt és ez a győzelem három pontot hozott a finn konyhájára.
A mezőny tagjai ezután nem a szokásos hosszú, három hetes pihenőre vonulnak, hiszen alig két hét múlva kerül megrendezésre a Wales Rali (2016. október 27-30.). Az egyéni világbajnoki cím sorsa eldőlt, de a második hely sorsa még nyitott. Nagy csata várható.
Forrás: Amber PR
Szólj hozzá