Red Bull Ring versenybeszámoló, Balogh Bence

Volt minden, két safety car, félig esőben, piros zászlóval a végén.

Egy újabb sikeres hétvégén vagy túl, vezeted mindkét értékelést, mi újat hozott ez a hétvége neked?
Csütörtökön kezdtük a munkát a pályán a szabadedzésekkel. Hamar rátaláltam a pályára, állítottunk a futóművön is egy párszor mire megtaláltuk a helyes beállításokat. Kezdetben elég túlkormányzott volt az autó, de ezt sikerült kikompenzálni.
Szerencsére már befejeztem a vizsgáimat az iskolában és nem kellett a futamok között készülnöm. Jókat dumáltunk a fiúkkal esténként, filmeket néztünk és aludhattam amíg csak akartam.

Hogyan sikerült az időmérő?
Nem olyan jól, mint szerettem volna, mivel nem sikerült az első pozíciót megszereznem. A szabadedzésen még tudtam 1,15.5 alatti időt is menni, de olyan nagy volt a forgalom a pályán, hogy alig volt tiszta köröm, így csak 1,15.9-re sikerült lemennem, ami csak a második helyre volt elég. Most is együtt mentünk az osztrákokkal, így csaknem 30 autó volt fent a 2300 méteres pályán, szinte körbeért a mezőny.

Elég kaotikusnak tűnt az első futam, hogyan sikerült nyerned?
Volt minden, két safety car, félig esőben, piros zászlóval a végén. A második safety car után eleredt az eső, ennek ellenére (vagy éppen ezért) Csík Janival sikerült elszakadnunk a mezőnytől és így teljesítettük a maradék versenytávot. Én mentem elől és egy másodpercen belül jött velem Jani. Változó pontokon voltunk gyorsabbak a pályán, ezért néha közeledtünk, néha távolodtunk egymástól. Vigyáztunk egymásra, nem vállaltuk túl magunkat. Ezért mi kimaradtunk a káoszból. A többiek már nem voltak ilyen szerencsések. Máté, Stefi és Bernula Pisti is kiesett a versenyből.
Az osztrákok nagyon szigorúan veszik a pályaelhagyást és rengeteg időbüntetést „osztottak szét” az indulók között. Ezért csak másnap délre sikerült a rendezőknek kiszámolni, hogy ki hol végett. Mi ezt egymás között csak sorsolásnak hívtuk és izgatottan vártuk az eredményét: az első három kivételével szinte mindenki kapott büntetést és volt aki 120 másodperceset!

A második futamon nyolc ezred másodperccel maradtál le az első helyről. Elégedett vagy az eredménnyel?

A nyolcadik helyről indultam a fordított rajtrács miatt. Jani indult előlem és neki jobban jött ki az első kör, mint nekem ezért egy kicsit el tudott lépni és a táv felénél át is vette a vezetést. Nekem a vége előtt négy körrel sikerült utolérnem és onnan kezdve folyamatosan támadtam.
Szoros, de tisztességes verseny volt, nagyon élveztem. Én támadtam ahol tudtam, ő pedig eredményesen védekezett. Az utolsó kör célra ráfordító kanyarjában egy kicsit leesett az ívről én pedig beraktam mellé az autót, így egymás mellett haladva léptük át a célvonalat. Nyolc ezred másodperc híján megvolt …
A kérdésre válaszolva elégedett vagyok a hétvégével, Mátéval szemben 26 ponttal vezetem a magyar értékelést, a EUROPE CUP-ban pedig ugyan két pontot hozott rajtam Jani, de úgy is maradt még 61 pont előnyöm.

Milyen érzés volt több tízezer ember előtt versenyezni?
Röviden : fantasztikus!
A TruckRace miatt nagyon sokan jöttek ki a versenyre. A vasárnapi futamon tele voltak a lelátok és végéig szurkolták a nézők a mi futamunkat is.

Hol mentek legközelebb?
A Szlovákiring-en megyünk legközelebb augusztus 22-24-én a FIA GT világbajnokság betétfutamaként.

A szerzőről

Szólj hozzá

Kapcsolódó bejegyzések

Scroll to Top