Nasser Al-Attiyah harmadszor nyert a HunGarian Baján, ami korábban még senkinek sem sikerült, vagyis rekord a magyar világkupa-verseny történetében. Ami azonban talán ennél is fontosabb a katari versenyző számára, hogy a világkupa összetett pontversenyében is átvette a vezetést ezzel a győzelemmel, amelyet látszólag simán szerzett meg, ám elmondása szerint ez korántsem jelenti azt, hogy könnyű lett volna a verseny.
„Nagyon fontos volt számunkra ez a győzelem, úgyhogy a verseny elejétől kezdve igyekeztünk a maximumot nyújtani. Szombaton sikerült olyan előnyt gyűjteni, amivel vasárnap már nem kellett kockáztatni – nem is tettük. Boldog vagyok, hogy nyertünk és vezetjük a világkupát, ezúttal is nagyon élveztem ezt a korántsem könnyű versenyt. Ha rajtam múlik, jövőre is biztosan visszajövök, mert itt mindig jók a pályák és jó a szervezés” – nyilatkozta a kétszeres Dakar-győztes Nasser Al-Attiyah, akinek tökéletes versenyéhez nyilván kellett navigátora, Matthieu Baumel hibátlan teljesítménye is. A második helyért hatalmas csata zajlott a holland Bernhard Ten Brinke és a cseh Miroslav Zapletal között. Utóbbi kezdte előnyből a napot, majd’ négy perccel vezetett, ám a Toyotával száguldó – mit száguldó? szárnyaló! – Ten Brinke nem hagyta annyiban a dolgot, és ahelyett, hogy biztosra ment volna, ráállt a gázra.
„Nagyon keményen nyomtam a gázt, mert bár négy perc hátrányom volt, úgy éreztem, van keresnivalóm. Az Overdrive-tól tökéletes autót kaptam, amivel sikerült megnyernem a vasárnapi szakaszt és egyben megszerezni az összetett második helyet. Ahhoz képest, hogy a Dakar-rali óta nem ültem versenyautóban, szerintem ez elég jó eredmény, úgyhogy nagyon boldog vagyok” – nyilatkozta Ten Brinke.
Zapletal sem keseredett el azonban, mert bár elszánta magát arra, hogy megtartja a második helyet, a holland egyszerűen túl gyors volt. Ráadásul technikai gondja is volt: „A szakasz tizenötödik kilométerénél egy vízátkelés után akadt egy kis problémánk az elektronikával, ám újabb harminc kilométer megtétele után ez megszűnt. Utána nyomtuk a gázt, ahogy tudtuk, ám végül meg kellett elégednünk a harmadik hellyel. A balul sikerült szuperspeciális, és a szombati első szakasz után – amelyen száz kilométeren keresztül nyeltük az előttünk rajtoló porát – azt hiszem, elégedettek lehetünk” – mondta Zapletal.
Mint ahogyan elégedett volt a legjobb magyarként érkező Korda Erik is, aki szintén nagy hajrában múlta felül a bajnoki éllovas Fazekas Károlyt – 517 versenykilométer megtétele után alig 41 másodperccel.
„Álltunk a gázon, ahogy reggel megbeszéltük. Kellett is sietni, mert az első kilométer után az én itatóm csúszott ki, nem sokkal később a navigátoromé, úgyhogy tikkadtan érkeztünk meg a célba. Nagyon nehéz verseny volt, a végén nem éreztem a kezemet, ha van még két kilométer, nem biztos, hogy kibírom. De nem volt, és itt vagyunk – legjobb magyarként” – nyilatkozta Korda. „Csalódott vagyok, mert nem voltunk elég gyorsak, de ha őszinte akarok lenni, nem is tudtam volna gyorsabban menni. Kemény, brutális verseny volt, a kocsi jól bírta, de mi nagyon elfáradtunk” – tette hozzá Fazekas, aki jó esetben akár már most megszerezhette volna a magyar bajnoki címet, ám ez végül nem jött össze.
Ami a nemzetközi élmezőnyt illeti, a vk összetettjében előkelő helyen álló Marek Dabrowski vasárnap már nem állt vissza a versenybe, mert a szombati elektronikai gondok után nem lett volna esélye a jó eredményre és a pontszerzésre – ő két hét múlva, hazája versenyén, a Baja Polandon bizonyíthat újra.
HUNGARIAN BAJA, A VK 7. FUTAMA Abszolút végeredmény. Autósok: 1. Nasser Al-Attiyah, Matthieu Baumel (katari, francia, Mini) 6:19:42, 2. Ten Brinke, Colsoul (holland, belga, Toyota Hilux) 14:48 p h., 3. Zapletal, Marton (cseh, lengyel, Hummer) 15:49 p h., …4. Korda, Csató (magyar, Mitsubishi) 27:32 p h., 5. Fazekas, Szenáki (magyar, BMW X6) 28:13 p h., …7. Fekete, Tóth Gy. (magyar, Toyota Hilux) 54:30 p h.
MARÉ MEGKAPTA, AMIÉRT JÖTT!
Megszerezte, amiért jött. Az első helyért járó serleget. Nem csoda hát, hogy Adrien Marénak fülig ért a szája a magyar világkupa-futam a HunGarian Baja végén. Három pokoli nehéz, 175 kilométeres szakaszt kellett teljesíteniük a pontokért küzdő motorosoknak és quadosoknak a két nap alatt, s meg is lett a jutalma annak, akinek sikerült.
„Nagyon elégedett és boldog vagyok. Már akkor eldöntöttem, hogy visszajövök és megpróbálok nyerni itt, amikor tavaly a harmadik helyen végeztem. Sikerült. Teljesült, amiért jöttem, és ezért lehetetlen letörölni a mosolyt az arcomról” – nyilatkozta Adrien Maré. A második helyen a lengyel Damian Rajczyk végzett (megnyerte a quados kategóriát), aki számára nehezítő körülményt jelentett, hogy szombaton megsérült a versenygépe váza – ez valamelyest óvatosabb tempóra kényszerítette.
„Nagyon tetszett a verseny, és az eredménnyel is elégedett vagyok, hiszen értékes pontokat gyűjtöttem, ami nagyon fontos volt számomra. Nem volt könnyű visszafogottan motorozni a technikai gondok miatt, de örülök, hogy sikerült ilyen előkelő helyen végeznem” – mondta Rajczyk.
A portugál Rui Oliveira is elégedett volt a saját teljesítményével (a motorosok között a második helyen végzett), főleg azért, mert vasárnap tovább tudott gyorsulni. „Nem volt semmilyen kalandom, a motorom is tökéletesen működött és én i s jól vagyok” – értékelt Oliveira, aki mögött Brice Barbier érkezett a célba.
„Az éjszakai eső nagyon jót tett a pályának, élmény volt rajta motorozni. A versenygépem tökéletesen működött és a saját teljesítményemmel is elégedett vagyok” – mosolygott Barbier. A magyarok közül Horváth Lajos „Laller” a Dakar-ralira készült ezen a versenyen – mondjuk az időjárás megvolt hozzá – és a 11. helyen hozta célba a KTM-jét.
Az Európa-bajnoki értékelésben legeredményesebb Pedro Bianchi Prata azt nyilatkozta, gyönyörű versenyhétvégén van túl. A célba érkezés után feledte a hőséget, a kemény pályákat, már csak az eredmény érdekelte, és a serleg, amelyet hazavihetett: „A motorom nagyon gyors volt, remekül muzsikált és kalandok nélkül megúsztam a napot. Remélem, jövőre újra itt leszek, mert nagyon szeretem ezt a versenyt” – nyilatkozta Bianchi Prata.
HUNGARIAN BAJA Abszolút végeredmény: 1. Adrien Maré (francia, KTM 450 EXC) 6:44:41, 2. Damian Rajczyk (lengyel, Yamaha YFZ) 8:06 perc hátrány, 3. Rui Oliveira (portugál, Yamaha WR 450) 12:21 p. h.
Szólj hozzá