gréta polo

„Nem volt kérdés, hogy itthon maradok”

Gurisatti Gréta az egyik legsugárzóbb egyénisége a magyar vízilabdának. Az elképesztően pozitív és vidám lány fiatal kora ellenére számos komoly eredményt tudhat magáénak: a junior Eb-ről és az ifjúsági világbajnokságról ezüst- és bronzéremmel térhetett haza (ráadásul mindkét megméretésen megszerezte a gólkirálynői címet), a felnőtt vb-n 2017-ben ötödik lett a magyar válogatottal. Hogyan vészelte át a karantént, és hogyan készült a bajnoki szezonra? A fiatal sportolónő ezeket is elárulta magazinunknak. (Az interjú eredetileg a Sportime Magazin 2020/4 számában került publikálásra.)

A koronavírus miatt eléggé hirtelen ért véget számotokra az előző szezon, amit végül nem is fejeztetek be. Hogyan érintette ez a csapatot és téged?

Sajnos elég nagy mértékben befolyásolta, hiszen bezárt a második otthonunk, az uszoda. Így mindenki otthon edzett, ami egy csapatsportnál eléggé érdekes helyzetet szül. A lányokkal azért napi szinten tartottuk a kapcsolatot, volt egy csoport, ahova mindenki elküldte, hogyan kondizott, edzett az adott napon. Elég sok vicces megoldás is volt. Jó volt, hogy mégsem engedtük el egymás kezét, és így is tudtuk motiválni egymást. Szerettük volna befejezni a szezont, hiszen nagyon jó formában volt a csapat. De ami késik, nem múlik, tartja a mondás.

A járvány ideje alatt láthattuk, hogy mindenki igyekezett a maga módján formában tartani magát. Neked hogyan teltek a karatén alatt a mindennapok? 

A szárazföldi edzéseken volt a hangsúly a medencehiány miatt. Sokat bicikliztem, futottam. Sikerül a kertünkbe egy fekvenyomó padot és néhány súlyzót beszereznem, így tulajdonképpen lett egy saját házi konditermem, és elindítottam az élő kondiedzéses videósorozatomat az Instagram-oldalamon. Néha a tesóim is beszálltak, anyumékkal pedig minden reggel közösen jógáztunk. Sok idő jutott végre a családomra is, hiszen a nagy olimpiai hajtásban nem igazán volt időm mostanában velük lenni. Társasoztunk, közösen főztünk, szépítgettük a házat és a kertet.

Június végén derült ki, hogy a következő szezont is a Dunaújváros színeiben kezded meg. Miért döntöttetek amellett, hogy maradsz a jelenlegi csapatodnál? Voltak érdeklődések irántad külföldi csapatoktól is?

Minden évben vannak megkeresések, van olyan csapat is, amelyik már évek óta „vadászik” rám. Az olimpia szempontjából mindenképpen szerettem volna itthon maradni. Pluszteher lenne az olimpiai felkészülésben, ha folyamatosan haza kell utaznom a válogatott edzésekre, meccsekre, és vissza. Így biztos voltam benne, hogy az olimpiáig nem megyek el Magyarországról. Az országból egyébként egyelőre nem szívesen játszanék másik csapatban. Ez főleg az edzői stábnak, az edzéslehetőségeknek és az edzés minőségének, és persze a csapategységnek köszönhető. Szerencsés vagyok, hogy pont olyan városba születtem, ahol mindez megadatik. Ezért hálás is vagyok. Így nem volt kérdés, hogy itthon maradok. 

Mikor kezditek meg a következő szezonra a felkészülést? Mi lesz a következő idény nagy célja: csapat és egyéni szinten egyaránt?

Július végén kezdődött a Magyar Kupával az idei szezon. Címvédőként állunk neki ennek a sorozatnak, és bízom benne, hogy a végén most is mi emeljük majd a magasba a kupát. Sajnos a tavalyi bajnokságot és a nemzetközi kupasorozatot sem fejezhettük be, pedig mindkét helyen igen biztató jelek voltak. Ezeket idén szeretnénk úgy befejezni, ahogy tavaly azt megálmodtuk. A céljaim között szerepel évek óta a bajnokság megnyerése, reméljük, ez az év lesz az az év. Illetve a válogatottal januárban lesz majd az olimpiai selejtező, ami iszonyatosan nehéz lesz. Természetesen azt várom magamtól és a csapattól is, hogy kiharcoljuk a tokiói utazást. Ott meg igazából bármi lehet.

Említetted, hogy a nyár folyamán is szeretnéd a közösségimédia-felületeiden továbbra is hasznos tanácsokkal, tippekkel ellátni a követőidet, hogy miként tudnak fittek lenni a nyári időszakban. Szerinted mi a titok? Mire kell odafigyelnünk, hogy a nyáron is top formában legyünk? 

Minden kedden és csütörtökön élő kondiedzést tartottam a karantén során, főleg vízilabdás kisgyerekek számára. Hatalmas siker volt, szeretném a jövőben fenntartani ezeket a tartalmakat is a követőim számára, ezáltal is segíteni nekik, hogy fittek és egészségesek tudjanak maradni. Így ebben a hónapban minden héten rakok ki egy edzős videót, amit bárki könnyen végrehajthat, akár nyaralás közben a strandon is. Étkezéssel kapcsolatos tippeket és praktikákat is osztottam már meg, ezek is valószínűleg állandó tartalmak maradnak.  

Sportolóként a mindennapi életetek szerves része a rendszeres testmozgás, edzés. Mit javasolsz, mit tudunk tenni azért, hogy kirobbanó formában legyünk a nyáron? Milyen egyszerű gyakorlatokat tudunk akár otthon, akár a nyaralás alatt a vízparton elvégezni? 

Elég csupán néhány alapgyakorlatot megtanulnunk, amivel könnyen formában lehet tartani magunkat. Ilyen például az összes plank tartás, amit a víz mellett, a homokban könnyen meg tudunk csinálni. Ezeket lehet variálni kéz- és lábemelgetéssel. Ezek nagyon jó gyakorlatok a törzsünknek, vállunknak. Egy labdával még jobban fel lehet dobni, akár egymásnak gurítani vagy passzolgatni oldalplankban.

Említetted korábban, hogy az étkezés az egyik legfontosabb része annak, hogy fittek tudjunk maradni. Sportolóként mire figyelsz oda az étkezés terén? A táplálkozással kapcsolatban milyen könnyen betartható tanácsot tudnál adni, amire bárki oda tud figyelni?

Igen kis dolgok betartásával már nagy eredményeket lehet elérni. Ha kerüljük a cukrot, a cukros italokat, édességeket és a fehér lisztet, hamar nagy változást tapasztalunk majd. Nem csak külsőleg, de sokkal jobb lesz a hangulatod is. Könnyebben fogsz majd mozogni, aktívabb leszel, ugyanis az emésztőrendszer megkönnyebbül. 

Mik a kedvenc nyári, fitt fogásaid, amelyeket szívesen javasolnál másoknak, és amelyek révén bárki könnyűszerrel oda tud figyelni a tudatos étkezésre?

Nyáron sokszor szoktam magam készíteni a fagyit, így talán mégsem lesz annyira nagy lelkiismeret-furdalásom, ha eszem. A nagyim kertjéből szerzett gyümölcsöket lefagyasztom, és kókusztejszínnel összeturmixolom. Isteni!

Amit még igazán szeretek a nyáron, az a tápiókapuding, amit nagyon egyszerű elkészíteni, és saját ízlés szerint lehet felturbózni, sok gyümölccsel. A chiapudingot például mandulatejjel szoktam felönteni, és állni hagyni fél órára vagy egy órára a hűtőben. Ehhez szoktam gyümölcsszószt például málna- vagy meggyszószt készíteni. Leönteni vele a hideg pudingot, és keksszel megszórni a tetejét. Imádom! 

Emellett nagyon szeretem a lazacot, például párolt spárgával és friss paradicsomsalátával, amihez mindig adok őrölt lenmagot.

A szerzőről

Szólj hozzá

Kapcsolódó bejegyzések

Scroll to Top