amber monza rali dobogo

Ogier behúzta a nyolcadik vb címet is

Ahogyan várható volt, Sebastien Ogier vasárnapi győzelmével nyolcadik világbajnoki ralicímét is megszerezte a WRC-korszak utolsó szezonának utolsó versenyén, Olaszországban. Elfyn Evansnek déjá vous érzése lehet azután, hogy ismét az utolsó ralin esett el első vb címének megszerzésének az esélyétől. A walesi pilóta a második helyen kormányozta célba autóját. Ogier és Evans mögött Dani Sordo állhatott fel a dobogó harmadik fokára. A Toyota a gyártói világbajnok 2018 után újra.

A Toyota francia pilótája számára ez szép befejezése ralis pályafutásának, már ami a teljes szezonos megmérettetést illeti. 2022-től ugyanis már csak bizonyos ralikon fog a 37 éves pilóta rajthoz állni. Bár nagyon közel áll, hogy beállítsa Sebastien Loeb rekordját (kilenc világbajnoki cím), mégsem folytatja főállásban a francia.

Hatalmas csata folyt közte és ifjú csapattársa, Elfyn Evans között a rali és a világbajnokság első helyéért, amelyet a walesi 2020 után ismét elvesztett. Hatszor is helyet cserélt a két remek teljesítményt nyújtó pilóta, de az utolsó előtti szakaszon Evans nem bírta olyan jól a nyomást és kipördült. Ezzel Ogier ezüsttálcán kapta a győzelmet. Dani Sordo szépen vezetett, s Spanyolország után itt is a bronzérmes helyen, a legjobb Hyundai pilótaként futott célba.

A Spanyol Rali győztese, Thierry Neuville arra hajtott, hogy elcsenje az utolsó dobogós helyezést, de szombat reggel hideg gumikon elvesztette autója hátulját és megcsípte a korlátot. Félig megpördült a belga és 15 másodpercet vesztett. Emiatt végül a negyedik helyen ért célba csapattársa, Dani Sordo mögött. Neuville a Power Stage győzelemmel és az azért járó öt ponttal vigasztalódhatott.

„Öt hihetetlen év ezzel az autóval, mindegyik nagyon izgalmas és nagyon nehéz volt. Alig várom az új kihívásokat az új autókkal.” – szögezte el az egyéni ponttábla harmadik helyét megszerző Hyundaipilóta.

Oliver Solberg ralis pályafutása legszebb eredményével – az ötödik hellyel – zárja a 2021-es év utolsó raliját. A norvég tehetség már az első gyorsasági szakaszon az ötödik volt és a verseny végéig tartotta is magát ebben a pozícióban. Jövőre már a Hyundai Motorsport főcsapatánál áll rajthoz az ifjú pilóta.

Az Ott Tanak helyére beugró Teemu Suninen utolsó Hyundai-os pilótaként a hatodik helyen zárta a Monza Ralit. A 2019 és 2020-as szezont világbajnokként záró Hyundai ezúttal be kell, hogy érje az ezüstérmes helyezéssel és már nagyon feni a fogát a jövő évi visszavágóra.

Teemu Suninen nagy harcban állt Gus Greensmith-szel az utolsó nap során, aztán megörökölte a hatodik helyet Takamoto Katsutától, mikor a japán az utolsó előtti szakaszon karambolozott.

Kalle Rovanpera gurult célba a kilencedik helyen, de nem igazán volt lehetősége kiautózni magát, mivel a Toyota kérte a fiatalt, hogy az élen álló pilótákat segítse. Ezzel igazi csapatjátékossá lépett előre Harri Rovanpera ultratehetséges fia. Az olasz Andrea Crugnola zárta az első tizet.

A Monza Ralival véget ért a WRCkorszak és 2022-től új időszámítás lép életbe a Rali Világbajnokságban. A hibrid-éra első futama a tradicionális Monte-Carlo Ralival veszi kezdetét 2022. január 20.-án. Visszatér a Svéd és a Finn Rali is a megszokott helyükre a versenynaptárban. Új-Zélandra és Japánba is tervez a mezőny elutazni a jövő szezonban, kérdés a koronavírus járvány ezt mennyire teszi lehetővé. Monza, amely az elmúlt két évben zárta a szezont Japán helyett, ezúttal nincs a versenynaptárban.

(Forrás és nyitókép: Amber PR)

A szerzőről

Szólj hozzá

Kapcsolódó bejegyzések

Scroll to Top