Keresés
Close this search box.

Dőltek a rekordok a Mátrai Hegyiversenyen

blank

Színes mezőny és kétszer is megdöntött pályacsúcs jellemezte az idén a 35. HE-DO Mátrai Hegyiversenyt melyre a két versenynap alatt több mint tízezer néző látogatott ki. A hazai autósport egyik legtradicionálisabb rendezvényét Ferjáncz Attila és Drapál János emlékének ajánlották az idén a szervezők. Ehhez kapcsolódóan a legendás motorversenyző emlékére bő harminc év után újra motorkerékpárok is rajthoz álltak a mátrai pályán!

A Mátrai Hegyipályán a verseny első napján ismét átadtak a múltnak egy pályacsúcsot: Szász László lett a parádsasvári pálya újkori történetének aktuális csúcstartója 2 perc 21,330 másodperccel, melyet egy Reynard típusú formula autóval futott meg a mai napon izgalmas látvánnyal és komoly hangélménnyel megajándékozva a mátrai közönséget.

A Hankook Racer lelkes kis csapatában Boldizs Bence tavalyhoz hasonlóan nem hagyott esélyt az ellenfeleknek, míg mögötte a dobogó többi fokán Báldi Gergő és Somogyi Márk osztozott.

A túraautók vegyes mezőnyében Bódis Kálmán volt a leggyorsabb, bár ő inkább talán a Hegyi Kupa értékelésében a Mátrai Hegyiversenyen először rajthoz álló raliversenyzőre, Rafael Tamásra figyelt, aki szintén egy hasonló Porsche 911 GT3-assal állt rajthoz. Nos bár kettejük közt szorosak voltak az idők, de végül a nem hivatalos párharcukban egyelőre Bódis évtizedes gyorsaságis tapasztalata győzött a bátor ralis lendülettel szemben.

blank

A túraautósoknál Gáspár Csaba a 156-os Alfa Romeo-val és Keskeny László az Audi S2-essel követték.

A Hegyi Kupát toronymagasan nyerte a már említett Rafael Tamás az amúgy inkább ralira épített Porsche volánja mögött. Rafael mögött a négykerék-meghajtás előnyeit élvező Strider Zoltán végzett az EVO IX-es Mitsubishivel, míg a számos BMW-t felvonultató mezőnyben Lángi Attila volt a legjobb a bajor Z4-es kupéval.

A Lada Kupában Vörös Gábor és Tóth József csatájában előbbi győzött két tized másodperccel.

Vasárnap újra megdőlt a pályacsúcs a 35. HE-DO Mátrai Hegyiversenyen, ami természetesen ismét Szász László Reynard formula autójához kötődik. A pálya felújítása óta ez a 2 perc 20,804 másodperces idő a csúcs, amely amúgy még mindig nem közelíti meg az általa 2005 körül beállított 2 perc 17 másodperc körüli időt, így bőven marad még kihívás Szásznak és az ellenfeleknek is a jövőre nézve.

blank

A túraautós kategóriában tavaly „csak” vasárnap, de ma mind két napon verhetetlennek bizonyult a mezőny korelnöke, Bódis Kálmán a Porsche 911 GT3-assal. Viszont a legjobb túraautós idő a Hegyi Kupa értékelésében szintén GT3-as Porschéval a mátrai pályán először rajthoz álló Rafael Tamás nevéhez fűződik, ami 2 perc 36,742 másodperc volt ezen a szép napos hétvégén, ami bizony komoly teljesítmény a raliból idecsöppent „újonctól”!

A túraautók CEZ értékelésében Bódis Kálmán mögött a Hyundai i20 WRC-el versenyző lengyel Gregorz Duda és a Zengő Motorsport színeit a hétvégén egyedül képviselő Gál Szabolcs végzett a harmadik helyen a SEAT Leon-al.

A Hankook Racer Cup-ban Boldizs Bence ma is verhetetlen volt, magabiztosan győzött a másfél évet kihagyó Báldi Gergő és Kismarty-Lechner Gábor előtt. A harmadik hely sorsát 11 ezred másodperc döntötte el.

A Hegyi Kupa értékelésében a vasárnapi napon is Rafael Tamás volt a legjobb a már fent említett túraautós űridővel. Mögötte tisztes távolban a második helyen ismét Strider Zoltán futott be a Mitsubishi Lancer EVO IX-essel. Míg a mai napon a harmadik helyre Fenyvesi Gábor jött fel a VW Golf KitCar-al.

blank

A LADA Kupában vasárnap ismét Vörös Gábor szerepelt a legjobban, a második körben már két másodpercet vert vetélytársára, Tóth József „Yondi”-ra.

A hegyiverseny betétfutamaként motorosoknak megrendezett Drapál János Emlékversenyen Végh János tartotta legjobban az átlagot.

A szerzőről

Szólj hozzá

Kapcsolódó bejegyzések

Scroll to Top