Keresés
Close this search box.

Elrajtolt a tereprali Világkupa Veszprémben

blank

Az ünnepélyes rajtceremóniával és egy rövid bemelegítő szakasszal elkezdődött a magyar tereprali világkupa-futam, a HunGarian Baja. A szuperspeciálist megnyerő Nasszer al-Attijah például szokásától eltérően nem volt vakmerő, hanem inkább taktikus: a negyedik rajthelyet választotta, míg a viadalt tavaly megnyerő Mikko Hirvonen a tizedik pozícióból rajtol majd.

Az ünnepélyes rajtceremóniával és egy rövid bemelegítő szakasszal elkezdődött a magyar tereprali világkupa-futam, a HunGarian Baja.

A veszprémi Óváros tér péntek délután megtelt élettel – motorosok, autósok és kamionosok népesítették be, az ember azt se tudta, hogy a járműveket nézze inkább, vagy a versenyzőket próbálja elcsípni egy közös fotóra.

Az ünnepélyes rajtceremónia remek hangulatban zajlott, de látszott, hogy a versenyzők fejben már az első szakaszon járnak. Az ugratókkal teletűzdelt, közönségcsalogató szuperspeciális nem volt hosszú (mindössze 11 kilométer), de a verseny kezdetét jelentette, ráadásul a végén a legjobb tíz autós rajthelyet választhatott a szombati napra. Ami taktikai szempontból abszolút nem lényegtelen, hiszen éjszakára esőt mondanak, így egyáltalán nem elhanyagolható, ki takarítja az utakat szombaton.

A szuperspeciálist megnyerő Nasszer al-Attijah például szokásától eltérően nem volt vakmerő, hanem inkább taktikus: a negyedik rajthelyet választotta, míg a viadalt tavaly megnyerő Mikko Hirvonen a tizedik pozícióból rajtol majd.

„A magyar verseny mindig nehéz, úgyhogy nagy csatára számítok, de természetesen a cél nem is lehet más, mint a győzelem. Először 2008-ban voltam itt, és azóta mindig nagy örömmel térek vissza. S hogy mi a taktikám? Nincs taktika – nyomom a gázt, ahogy bírom” – nyilatkozta Nasszer al-Attijah, majd arra a vicces felvetésre, hogy lassan annyit jár ide, hogy felvehetné a magyar állampolgárságot, nevetve azt válaszolta: „Miért is ne?! Szép ország!”

A rajtceremóniát megelőző sajtótájékoztatón egyébként folyamatosan ugratták egymást Mikko Hirvonennel, aki elmondta, miután a spanyol vk-futamon a katari versenyző szétrúgta a hátsóját, most elszánta magát a revansra. „Hatalmas csatára számítok, mert tavaly nehéz pályát jelöltek ki a rendezők, tetszettek az erdei utak csakúgy, mint a lőtér. Nem lehet taktikázni, mert Nasszer nagyon nehéz ellenfél” – mondta Hirvonen.

A legjobb magyar a kilencedikként végző Fodor Imre volt, aki végül ugyanebből a pozícióból is rajtolhat.

A motorosoknál Stefan Svitko volt a leggyorsabb a 11 kilométeres szuperspeciálison – érdekesség, hogy a tavalyi Dakaron második helyen célba érő szlovák pilóta sohasem versenyzett még Magyarországon, pedig a két szomszédos országról beszélünk. „Nem ismerem a pályákat, de a többiek azt mondják, nagyon figyeljek oda a road book használatára. Ebből arra következtetek, hogy eljött az idő, hogy megtanuljam, miként kell jól használni” – viccelődött, de azért látszott, a versenyt véresen komolyan veszi majd, hiszen a Dakar-felkészülés egyik állomásának tekinti.

A szakasz-második helyén az olasz Alessandro Ruoso végzett – az olasz versenyző pontosan tudja, hogy kell nyerni Magyarországon, hiszen egyszer már sikerült neki, igaz, akkor még más pályákon zajlott a verseny. „Vezetem a pontversenyt, de nem vagyok könnyű helyzetben, úgyhogy ez a viadal nagyon fontos számomra az összetett végeredmény szempontjából” – jelentette ki Ruoso.

A motorosoknál a legjobb magyar a 12. helyen célba érő Hodola Richárd volt.

Saját fényképalbumunk!

Nos, a szombati 140 kilométeres pálya (amelyet kétszer teljesít a mezőny) tökéletes lehetőség lesz arra, hogy a versenyzők különbséget kovácsoljanak.

HUNGARIAN BAJA, TEREPRALI VK-FUTAM, VESZPRÉM

Szuperspeciális. Autósok: 1. Nasszer al-Attijah, Mathieu Baumel (katari, francia, Toyota Hilux) 7:33.2, 2. Prokop, Tománek (cseh, Ford) 7:42.0, 3. Hirvonen, Schulz (finn, német, Mini John Cooper) 7:45.2, …9. Fodor, Mesterházi (magyar, Ford Ranger) 8:26.9. Motorosok: 1. Stefan Svitko (cseh, KTM) 8:27.4, 2. Ruoso (olasz, KTM) 8:29.5, 3. Brabec (cseh, Husqvarna) 8:34.9

A szerzőről

Szólj hozzá

Kapcsolódó bejegyzések

Scroll to Top