A Mercedes legyőzhetetlennek tűnik az idei furcsa koronavírusos szezonban is. Lewis Hamilton és Valtteri Bottas az 50. körig uralta a mezőnyt, de akkor Bottas defektet kapott és elvesztette biztosnak tűnő második helyezését, sőt végül még pontszerző helyre sem tudott célba gurulni. Lewis Hamiltont is utolérte a végzet, de ő szerencsésebb volt. Bár az utolsó körben ő is defektet kapott, de még így is célba tudta vinni autóját az első helyen, hetedszerre ezen a pályán. Max Verstappen és Charles Leclerc állhatott a dobogó második és harmadik fokára.
„Az utolsó körig minden simán ment. Valtteri nagyon megnyomta a tempót. Vigyáztam az abroncsokra. Mikor megtudtam mi történt az övével, az enyémre néztem és rendben volt. Az autó simán kanyarodott, az utolsó néhány körben kicsit visszafogtam a tempót, de az utolsó körben kilyukadt. Ekkor majdnem kiugrott a szívem… Még soha nem tapasztaltam hasonló sem, mint most az utolsó körben. A szívem majdnem megállt.” – nyilatkozta a versenygyőztes brit.
Gumigyilkos pályának bizonyult a brit aszfaltcsík, ugyanis a két Mercedes–pilóta mellett a Mclarennel versenyző Carlos Sainz is bal első defektet kapott. Lewis Hamilton és Valtteri Bottas a verseny során felváltva futotta a leggyorsabb köröket, de végül a leggyorsabb köridőért járó plusz pontot Verstappen kapta meg, aki friss gumikon nagyon nagy tempót futott a futam végén.
Nagy meglepetésre a Ferrari sokkal jobb formában volt a vártnál. Charles Leclerc volt az eredményesebb pilóta, a monacói a harmadik helyre vitte célba piros betontorpedóját. Sebastian Vettel ehhez képest csak a tizedik, de még pontszerző helyezett lett.
A Renault jó napot zárt, hiszen a középmezőny legjobb csapata lett ezen a futamon. Daniel Ricciardo egy ügyes előzéssel a negyedik helyre tört, Lando Norris elé. Esteban Ocon pedig a hatodik helyre vitte célba sárga-fekete festésű versenyautóját.
Bottas mögött az első tízben mindenki előnyt kovácsolt a Mercedes finn pilótájának balszerencséjéből. Az első tizet záró Pierre Gasly, Alex Albon, Lance Stroll és Sebastian Vettel vihetnek haza értékes pontokat a Brit Nagydíjról. Bottasnak bár kereket cseréltek, de már csak a 11. helyet tudta elcsípni.
A tiszta, napos időben rendezett futam drámával indult, éppúgy, mint a két héttel ezelőtti Magyar Nagydíj is. Ez azonban másfajta ijedelem volt. A koronavírusos Sergio Perezt sebtében váltó Nico Hülkenberg ha nehezen is, de a hétvége során hosszú kihagyást követően visszaszokott a versenyzéshez. A német pilóta ennek ellenére nem tudott rajthoz állni rózsaszín autójával, mivel nem tudtak erőt lehelni az autójába. A Racing Pointokat a mezőny elejére várták a hétvégén, ehhez képest árnyékuk voltak csak idei önmaguknak. Sokan azt gondolták, hogy élete futamát hagyja ki a lábadozó Perez, de nem ez történt. Az egyedül rajthoz álló Lance Stroll erőfeszítései csak a kilencedik helyhez voltak elegendőek. Három középcsapat is megelőzte a Racing Pointot ma.
A verseny sem indult simán. Két baleset is borzolta az idegeket a verseny elején. A Haas versenyzője Kevin Magnussen és az AlphaTaurival rajtoló Danyiil Kvjat törte össze az autóját. Mindkétszer kiküldték a pályára a biztonsági autót, de egyre türelmetlenebbül köröztek mögötte az autók. Lewis Hamilton nemtetszésének is hangot adott a biztonsági autó lassú tempójára panaszkodva. A kemény abroncsok eléggé lehűltek a lassabb tempó és a hűvösebb időjárás miatt, emiatt nagy cikázás történt az élen haladó Mercedes mögött.
A Forma-1-es csapatok nem pihenhetnek sokat, viszont nem kell utazniuk. A jövő hétvégén ugyanis ugyanitt, a brit pályán rendezik a 70. Évforduló Nagydíját, amire nagyon készül a Forma-1. A két futam között mindössze annyi különbség lesz, hogy a Pirelli lágyabb abroncsokat hozott arra a futamra, tehát a mostani kemények nem állnak majd a csapatok rendelkezésre.
Szólj hozzá