Fotó: Facebook (MERCEDES AMG PETRONAS)

Rosberg nem temeti Hamiltont

Fotó: Facebook (MERCEDES AMG PETRONAS)

Habár úgy tűnt, hogy Lewis Hamilton komolyan összeszedte magát és mostantól csak a bajnoki címének megvédésére fog koncentrálni, mostani szétszórtságáért komoly árat fizetett.

A háromszoros világbajnok  sokaknál kiverte a biztosítékon azon kijelentésével, miszerint a szimulátor semmivel sem hasznosabb, mint egy számítógépes játék – ennek megfelelően pedig a bakui pályát sem gyakorolta be. A szombati időmérő edzés során hanyagsága meg is bosszulta magát, ugyanis többször elrontotta ugyanazt a féktávot, végül a Q3-ban az egyik kanyart rosszul vette be, s össze is törte az autóját, így a tizedik helyről rajtolhat. “Ma egyszerűen nem voltam ott fejben” – kezdte nyilatkozatát Hamilton. “Mindössze egy vékony vonal választ el attól, hogy ott vagy-e a toppon vagy sem – ma viszont nem voltam. Igazából nincs is erre válaszom, holnap minden tőlem telhetőt megteszek majd. A baleset egyértelműen az én hibám volt, így elnézést kérek a csapatomtól” – zárta rövidre a címvédő, aki a kötelező interjúkat ‘beburkolózva’, napszemüvegben és baseballsapkában adta.

Toto Wolff, a Mercedes motorsport-igazgatója a Sky Sporstnak adott interjújában is elismerte, hogy Hamilton kezében volt a lehetőség a pole megszerzésére, azonban most nem élt vele. “Elszalasztotta ezt a lehetőséget. Az autó elég jó volt, azonban trükkös a pálya. Mivel ez is egy utcai pálya, az egyik jellegzetessége az, hogy ha nem vagy ‘ritmusban’ akkor nincs könnyű dolgod. Ez ma nem az ő napja volt.”

A német istállónak azonban nincs oka szomorúnak lenni, hiszen a világbajnoki éllovas versenyzőjük, Nico Rosberg megszerezte a rajtelsőséget – a 30 éves pilóta azonban elárulta, hogy nem írja le csapattársát, sőt: arra számít, hogy a futam során ő lesz az egyik legnagyobb ellenfele. “Biztos vagyok abban, hogy a verseny nem lesz kevésbé izgalmas, mint az időmérő volt, hiszen itt az előzés is könnyű, szóval helycserékre mindenképpen számítok, illetve a biztonsági autó is bejöhet majd egyszer-kétszer a futam során.
Úgy gondolom, hogy Daniellel, Sebastiannal, Kimivel és persze Lewis-szal is harcban lehetek a győzelemért – ne feledjük, hogy ő bármikor vissza tud kapaszkodni az élre még a tizedik helyről is.”

A Q3 második legjobb idejét a Force India pilótája, Sergio Pérez futotta, azonban váltócsere miatt öt rajthelyes büntetéssel sújtották, így a mexikói vasárnap a hetedik helyről rajtolhat.

2016-os Európai Nagydíj, kvalifikáció:

1. N. Rosberg (Mercedes)
2. S. Pérez (Force India)
3. D. Ricciardo (Red Bull)
4. S. Vettel (Ferrari)
5. K. Raikkönen (Ferrari)
6. F. Massa (Williams) 
7. D. Kvyat (Toro Rosso) 
8. V. Bottas (Williams) 
9. M. Verstappen (Red Bull)
10. L. Hamilton (Mercedes)

11. R. Grosjean (Haas)
12. N. Hülkenberg (Force India)
13. C. Sainz Jr. (Toro Rosso)
14. F. Alonso (McLaren)
15. E. Gutiérrez (Haas)
16. F. Nasr (Sauber)

17. R. Haryanto (Manor)
18. P. Wehrlein (Manor)
19. J. Button (McLaren)
20. M. Ericsson (Sauber)
21. K. Magnussen (Renault)
22. J. Palmer (Renault)

A szerzőről

Szólj hozzá

Kapcsolódó bejegyzések

Scroll to Top