Keresés
Close this search box.
Fotó: Red Bull (Mark Thompson/Getty Images)

Verstappen kihúzta a gyufát

Fotó: Red Bull (Mark Thompson/Getty Images)

Nem volt feszültségektől mentes a Belga Nagydíj: a második helyről rajtoló Max Verstappen számára például nem sikerült a bravúr, s a teltházas futamon mindössze tizenegyedikként intette le a félig-meddig hazai pályán versenyző tinédzsert a kockás zászló.

Minden jel arra mutat, hogy Kimi Räikkönen és Max Verstappen nem lesznek kebelbarátok – habár a vasárnapi Belga Nagydíjon igencsak izgalmas, szemet gyönyörködtető csatározásokat mutattak be, a két résztvevő közel sem élvezte ennyire a helyzetet.

Már a futam elején kezdődtek a gondok, ugyanis a rajt utáni első kanyarban, a La Source-ban egyszerre hárman akartak elfordulni – a második helyről rajtoló Verstappen a belső íven, míg a meglepetésszerűen megérkezett Sebastian Vettel kívülről próbált minél jobb pozíciót elkapni a kanyar után, kettejük közé pedig beszorult a harmadik helyről rajtoló Kimi Räikkönen, aki így összeért a hollanddal. Verstappen a piros zászlós szakasz alatt – ami a Renault versenyzője, Kevin Magnussen hatalmas balesete miatt következett be – reklamált a Red Bull csapatfőnökénél, Christian Hornernél, aki próbálta jobb belátásra téríteni az ifjú tehetséget, azonban a szavai nem jártak sikerrel. A futam újraindítása után Verstappen ott szúrt ki a 2007-es szezon világbajnokával, ahol csak tudott, s egyes esetekben az akciói már-már a szabálytalanság határát súrolták. „Én a kerék-kerék elleni, ámde fair versenyzés híve vagyok. Azonban volt egy eset az Eau Rouge-nál, amikor rá kellett taposnom a fékre, hogy elkerüljem az ütközést. Szerintem ez nem korrekt, és még baleset is lehetett volna belőle” – nyilatkozta a futam után Räikkönen. Verstappen próbálta megvédni magát, s tetteit azzal indokolta, hogy ő csak a pozícióját akarta volna megvédeni, amire a Ferrari tapasztalt finn pilótája ennyit reflektált: „Teligázon rálépni a fékre… Eddig nem történt velem ilyen. Ha nem fékeztem volna, teljes sebességgel beleszálltam volna hátulról. Ez nem volt helyes, de úgy tűnik, hogy ez neki nem számít.”

Räikkönen csapattársa, Sebastian Vettel is hasonló véleményen van a finnel – a négyszeres világbajnok elmondta, hogy a közeljövőben mindenképpen szeretne négyszemközt beszélni a 18 éves hollanddal. „Véleményem szerint jogosan illetik most őt a kritikák, de hiba lenne túlgondolni a történetet. Jól kijövök vele, kedvelem, az agresszivitása pedig az egyik erőssége, de egyes megmozdulások nem korrektek. Ezt meg kell értenie. Megpróbálok majd beszélni Max-szal – nem ma, hiszen nem volt egy jó napja, ahogy nekem sem. De nem hiszek abban, hogy az emberek a büntetésből nem tanulnak” – utalt arra a német klasszis, miszerint a paddockban egyre többen azon a véleményen vannak, hogy komolyabb szankciókat kellene alkalmazni a „zöldfülű” tinédzserrel szemben.

A kaotikus futamon az élről Nico Rosberg rajtolt, akin hatalmas volt a nyomás, hiszen még a nyári szünet előtt elvesztette vezető pozícióját a világbajnoki pontversenyben, mindemellett még sosem sikerült diadalmaskodnia Belgiumban. Most megtört a jég, s a német pilóta magabiztosan haladt át elsőként a célvonalon. „A rajtnál mindig van rajtad egyfajta nyomás. Daniel az elején a második etapban nagyon gyors volt, de mindent kézben tartottam. Viszont Lewis nem volt harcban a győzelemért folytatott küzdelemben, szóval így egy picit egyszerűbb dolgom volt” – nyilatkozta a 31 éves versenyző, aki gratulált címvédő csapattársának, hiszen Hamilton az utolsóról felküzdötte magát a harmadik helyre.

A háromszoros világbajnok saját magát is meglepte, hiszen az időmérő utáni nyilatkozataiban is arra utalt, hogy nagyon kemény csatákra számít. „Hogy őszinte legyek, nem tudom elhinni. Amikor ma reggel felkeltem, arra gondoltam, hogy mennyire nehéz dolgom lesz ezekkel az abroncsokkal – azonban soha nem tudod előre megjósolni, hogy mi lesz pontosan a futamon. Nyolc éves korom óta minden vasárnap más és más, ahogy az autó is, és valami mindig történik. Az előző versenyeken elöl nem voltak incidensek, ma igen – a mai napom a nem túl agresszív, ámde helyes megközelítésről szólt, nem volt könnyű” – nyilatkozta Hamilton.

A futam másik nagy meglepetése a McLaren-Honda pilótája, Fernando Alonso volt, aki az egykori csapattársához hasonlóan szintén a mezőny végéről rajtolt az összeszedett büntetéseknek köszönhetően. „Ez egy határozottan jó verseny volt számunkra, annak ellenére, hogy a szerencse nem kísérte végig az egész hétvégénket, azonban ehhez a sikerhez az incidensek, a problémák, a biztonsági autós fázisok és a piros zászló is hozzásegített minket. Végül pedig egy remek pozícióban, a negyedik helyen találtuk magunkat” – utalt a spanyol a verseny azon szakaszára, amikor a harmadik helyért is kemény csatát vívott.

A dobogón a legboldogabb a második helyezett Daniel Ricciardo volt. Nem véletlen, hiszen az ausztrál pilóta egy ideje már komoly házon belüli csatát folytat Verstappennel, most pedig egy olyan pályán sikerült megelőznie, ahol a holland szurkolói hatalmas fölényben voltak. „Az autó elég jól működött, az első pár kört leszámítva, amikor nem voltam elégedett vele. A La Source-nál egy törmelék megsértette az autót, azonban a piros zászlós szakasz alatt kicseréltük az első szárnyat, ezután meg már jó volt. Nicónak nagyobb volt a sebessége, mint a miénk, mi pedig minden tőlünk telhetőt megtettünk – nem hiszem, hogy ennél többet bele tudtunk volna tenni” – nyilatkozta a Red Bull pilótája, aki hozzátette, hogy véleménye szerint a következő futamokon fokozatosan meg tudják majd közelíteni a Mercedest.

A hatodik körben hatalmas balesetet szenvedett a Renault pilótája, Kevin Magnussen – a dán akkora sebességgel csapódott bele a gumifalba, hogy egy pár körrel később piros zászlóval szakították meg a versenyt, hogy a pálya szélén dolgozó technikai személyzet össze tudja rakni újra a gumifalat. A 23 éves versenyző az eset után sántítva ment a mentőautóhoz, s a hírek arról szóltak, hogy sérülése miatt a jövő hétvégi Olasz Nagydíjat is kihagyhatja, azonban erről szó sincs: Magnussen Twitteren erősítette meg, hogy jól van, és Monzában számolni kell vele.

2016-os Belga Nagydíj, eredmények:

1. N. Rosberg (Mercedes) 1:44:51.058
2. D. Ricciardo (Red Bull) +14.113
3. L. Hamilton (Mercedes) +27.634 
4. N. Hülkenberg (Force India) +35.907 
5. S. Pérez (Force India) +40.660 
6. S. Vettel (Ferrari) +45.394 
7. F. Alonso (McLaren) +59.445 
8. V. Bottas (Williams) +1:00.151 
9. K. Räikkönen (Ferrari) +1:01.109 
10. F. Massa (Williams) +1:05.873 
11. M. Verstappen (Red Bull) +1:11.138 
12. E. Gutiérrez (Haas) +1:13.877 
13. R. Grosjean (Haas) +1:16.474 
14. D. Kvyat (Toro Rosso) +1:27.097 
15. J. Palmer (Renault) +1:33.165 
16. E. Ocon (Manor) +1 kör
17. F. Nasr (Sauber) +1 kör
Kiestek:
18. K. Magnussen (Renault) +39 kör
19. M. Ericsson (Sauber) +41 kör
20. J. Button (McLaren) +43 kör
21. C. Sainz Jr. (Toro Rosso) +43 kör
22. P. Wehrlein (Manor)

It was a huge impact

Közzétette: Kevin Magnussen – 2016. augusztus 28.

A szerzőről

Szólj hozzá

Kapcsolódó bejegyzések

Scroll to Top