Keresés
Close this search box.
Hatalmas fordulatok után kirgiz győzelem született a 2025-ös HunGarian Baján

Hatalmas fordulatok után kirgiz győzelem született a 2025-ös HunGarian Baján

Eseménydús versenyen van túl a 22. HunGarian Baja mezőnye. Több, győzelemre esélyes pároson is kifogott a pálya, végül a verseny utáni óvások miatt kialakult hosszas várakozást követően kirgiz diadallal ért véget az futam.

SS2: Új éllovas, Vanagasék eltévedtek

A nap első bevetésén, a második szelektív szakaszon rögtön változott az éllovas páros kiléte. Denis Krotov és Oleg Uperenko vették át a vezetést a napot az első helyről kezdő Benediktas Vanagas – Aisvydas Paliukenas párostól. A litvánok azért vesztettek nagyjából öt percet a pályán, mivel rossz útra tévedtek a több mint 130 kilométeres szelektív szakasz során. Vanagasék így csupán a hetedik leggyorsabbként fejezték be az SS2-t, összetettben pedig ekkor visszaestek a harmadik helyre 3 perc 45 másodperces lemaradással. 

A Minivel versenyző, kirgiz színekben induló Krotovék mögé a pénteken harmadikként záró Miroslav Zapletalék, valamint a tegnapi ötödik Wlodzimierz Grajekék fértek be a szakaszon a top háromba. Ezzel az előbbi duó is átugrotta Vanagasékat az összetettben. Az SS2-ben a negyedik leggyorsabb az R-X Sport női navigátorral induló párosa lett, míg a legjobb időt a magyarok közül a kilencedikként záró Molnár Balázs és Molnár Gabriella futották meg a Can-Am volánja mögött. 

Sajnos búcsút kellett mondanunk a nap első kiesőjének is: a Ming Racing Sports-os, tavaly nagyot bukó Frantisek Brutovsky már a második szelektív szakaszt sem tudta elkezdeni, mivel navigátora rosszullétre panaszkodott az extrém hőségben. Így aztán a verseny feladása mellett döntött a cseh páros. Rajtuk kívül még két autón kifogott a szakasz, így összesen három duóval kevesebb vághatott neki az SS3-nak. 

SS3: Kigyulladt az autója és kiesett az esélyes

Vanagasék számára még rosszabbra fordult a HunGarian Baja az SS3 során, miután a „Black Hawk” (Fekete Sólyom) becenévre hallgató autójuk kigyulladt a pályán. A helyszínen hamar eloltották a tüzet, ezzel viszont véget ért a litván páros számára a verseny, mivel sérült gépükkel már nem tudtak rajthoz állni az SS4-en. Így Krotovék nagy nyugalommal folytathatták a szombati napot, hiszen nem csupán kiesett egyik legfőbb riválisuk, de a harmadik szelektív szakaszt is megnyerték, ezzel bő négyperces előnyt kialakítva magunknak az összetettben. A harmadik szelektív szakaszt Grajekék zárták a második helyen, őket pedig Zapletalék követték, viszont az utóbbi páros még mindig a lengyelek előtt volt az összetettben. 

Remek szakaszt teljesített a magyarok közül Csucsu és Mesterházi Márk, akik a hatodik leggyorsabb időt futották az SS3 során. Sokkal szerencsétlenebbül járt viszont Trébitschék apa-fia párosa, akik szintén feladni kényszerültek a versenyt a szakasz során. Velük együtt már öt kiesője volt az FIA mezőnyének egy szakasszal a baja vége előtt.

SS4: Hosszas várakozás után lett meg a nyertes

A legutolsó szelektív szakasz szintén szedte az áldozatait, ráadásul nem is akárkinek fejeződött be a verseny idő előtt. Az SS4 előtt az összetettben második helyen álló ZapletalSykora páros autóján a kormánnyal akadt probléma a szakasz elején, így be sem tudták fejezni azt – ezzel teljesen elszálltak győzelmi esélyeik. 

Szintén nehézségekbe ütköztek Krotovék, akiknek sokáig biztosnak tűnt a győzelme, végül aztán a bal hátsó kerék sérülése miatt rengeteg időt veszítettek az SS4-en. A kirgiz színekben versenyző páros ekkor a célban arról értesült, hogy 27 másodperccel elvesztették az első helyet. Úgy tűnt, hogy Wlodzimierz Grajek és Michal Goleniewski, akik Toyota Hiluxukkal tökéletes szelektív szakaszt teljesítettek, így megszerezték a győzelmet a 22. HunGarian Baján. Kifejezetten megsüvegelendő a teljesítményük, hiszen a közel 40 fokos hőségben légkondicionáló nélkül futották meg az SS4-et. 

Ezután viszont egy hosszas várakozás következett a versenyirányításhoz beérkező óvások, valamint lehetséges büntetések sorának vizsgálata miatt. Végül a hivatalos végeredmény alapján Krotovék megtarthatták győzelmüket egy korábbi szakasz során szerzett időjóváírásnak köszönhetően. 

Az összetettbeli harmadik helyre végül egy holland páros, Paul Spierings és Mark Salomons fértek oda egy Taurus T3 autóval – ők az SS4-en nyújtott nagyszerű teljesítményüknek köszönhetően értek oda a dobogó legalsó fokára. A negyedik szelektív szakaszon szintén remekelt Csucsuék párosa, akik az új autóval így az összetettben az előkelő ötödik helyen végeztek – ezzel a legjobb magyar páros lettek a HunGarian Baján.

Ami a kategóriákat illeti, Krotovék természetesen az Ultimate-kategória győzelmét is behúzták, a Challengerek között Spieringsék diadalmaskodtak, míg az SSV-k harcát Hamed Al Wahaibiék nyerték.

A HunGarian Baján belüli nemzeti futam élén a Garamvölgyi Zoltán – Takács Antal duó zárt, őket Karel Trneny és Vaclav Pritzl, valamint Németh Norbert és Németh Pálma követték. Garamvölgyiék ezzel együtt kategóriájukat, a T4NAT-ot is megnyerték, ráadásul a pilóta úgy könyvelhette el magának a győzelmet, hogy 22 éve főszervezőként menedzseli a HunGarian Baját, és ilyen sok év után most először indult el pilótaként versenyén. A Garilla Racing versenyzői kategóriagyőzelmüket követően elmondták, hogy szerintük rendkívül nehéz és technikás volt a pálya, s mindketten életük szakaszát teljesítették a futam végén. 

Forrás: HunGarian Baja, nyitókép: Pataky Péter

A szerzőről

Szólj hozzá

Kapcsolódó bejegyzések

Scroll to Top