Interjú Domokos Bálint Quadversenyzővel a monori Quadsprint versenyen után.
Interjú Domokos Bálint Quadversenyzővel a monori Quadsprint versenyen után.
Március 15-én Monor vettél részt a quadsprint versenyen.
Mielőtt belevágnánk a beszámolóba, mesélnél az eddigi Quados életedről?
– Már gyerekkorom óta érdekeltek a motorok, így 8 évesen megkaptam az első 110 ccm-es kínai quadomat.
Versenyszerűen 11 évesen kezdtem el quadozni, egy 250 ccm-es, szintén kínai quad nyergében. Ezt követte egy 250-es, egy 400-as, és a mostani, 450-es Suzuki quadom.
2011-ben a Viharsarok A.M.S.E. által, szervezett bajnokságon 4. helyen zártam az évet Junior kategóriában. 2012-ben váltottunk quadot, amivel még ugyanabban az évben és 2013-ban is megnyertem az éves bajnokságot. A tavalyi évet is új quaddal kezdtem, és ezzel is sikerült a dobogó legfelső fokán végeznem a 6 versenyből álló sorozaton, ezáltal megszerezve a vándorkupát is. A területi versenyeken kívül számos magyarországi és külföldi versenyen is indultam. Itthon többek között Kecelen, Nyáregyházán, Miskolcon és Szandaváralján is rajthoz álltam, ahol több dobogós helyezést is elértem.
A szomszédos országok közül Romániában 4.-ik, Szlovákiában 5.-ik lettem. Tavaly év végén, elsőként álltam rajthoz Szerbiában, profi kategóriában, ahol szintén 4.-ként végeztem.
Két kategóriában is indultál. Milyen eredményekkel zártad a napot?
– Igen, MXQ1-ben és Short Track Prestige kategóriában is rajthoz álltam Monoron. A Short Track futamokkal kezdtük a napot a szabadedzések után, ahol 2 rossz rajt után a 4. helyen végeztem. A futóművem cross pályára volt beállítva, így a kanyarokban nem tudtam annyira betámasztani a motort, mint amennyire kellett volna. Az MXQ1-ben a legelső futam 2. körében az egyik kanyarban egy ugrót túlvállaltam, és összeütköztem az előttem haladó Horvát Józseffel (Jocikával). Miután visszaültem a quadra nem működöt a fékem, így a hátralévő futamokon fék nélkül versenyeztem, de sikerült megszereznem a 3. helyet nap végére.
Ezen a versenyen milyen típusú quaddal érkeztél, és mit lehet tudni róla?
– A versenyre egy Suzuki LTR 450 típusú quaddal érkeztem. A gyári blokk helyén egy 450-es Suzuki RMZ crossmotor blokkja van, ami nagyjából 55 lóerős a kipufogórendszernek köszönhetően. A futóműve teljesen gyári, csak a testsúlyomra vannak hangolva a teleszkópok.
Mit lehet tudni a 2015-ös versenyévadodról:
– Mivel idén érettségizek, ezért az év első felében inkább a tanulásra koncentrálok, de persze attól a hazai versenyeken indulni szeretnék. A versenynaptárak még nincsenek teljesen letisztázva, de a Viharsarok Ringen 8 Short Track versenyt szerveznek, amelyeken feltétlenül szeretnék részt venni. A szezon második felében szeretnék rajthoz állni a szlovák, szerb és román országos bajnokságok futamain is cross kategóriában. Hat év amatőr szintű versenyzés után, szeretnék profi kategóriában indulni a szerb és a monori eredményeimen felbuzdulva.
Miként értékeled magát a rendezvényt?
– Az egész nap nagyon jól meg volt szervezve. A pályabírók tudták mi a dolguk, és a futamok között se kellett sokat várni, hogy sorra kerüljünk. Dél körül volt egy hosszabb szünet, ami pont jókor jött az ebéd, a quad felkészítése, és pihenő szempontjából. A pálya talaja homok volt, ami nekem szokatlan, ugyanis felénk keményebb a talaj és nem sűrűn megyünk homokos pályára edzeni. A quad teljesen másként viselkedik a két talajon, emiatt másként is kell rajta manőverezni. A gumiválasztást elhibáztuk, ugyanis olyan mintázatú hátsó gumikat raktunk fel, aminek rossz volt az oldaltartása, így a kanyarokban néha kicsúsztam.
Támogatóid?
– Ez a sportág még nincs nagyon elterjedve Magyarországon, ezért nagyon nehéz támogatókat szerezni. Fő szponzoraim a szüleim, de nagyon szeretnék valami támogatót találni, hogy megkönnyítsem az ő helyzetüket is, ugyanis a technikai sportokat nem sorolhatjuk a legolcsóbb hobbyk közé.
– Hajósi Miklós –
www.hajoka.hu
Szólj hozzá