Keresés
Close this search box.

Németh Balázs: Biztató kezdés Aragónban!

Sajtóközlemény – H-Moto Team, FIM Superstock 1000 Kupa, Aragón, 1. nap, 2014.04.11. 

Sajtóközlemény – H-Moto Team, FIM Superstock 1000 Kupa, Aragón, 1. nap, 2014.04.11.

Németh Balázs: Biztató kezdés Aragónban!

Németh Balázs számára pozitívan indult első versenyhétvégéje új csapata, a Pedercini Racing Team színeiben, melynek Kawasaki ZX-10R versenygépével idén a Superbike világbajnokság betétsorozataként futó FIM Superstock 1000 Kupa futamain indul. A magyar pilóta az aragóni első szabadedzésen a 6. helyen zárt, míg délután egy műszaki hiba ellenére 12. lett.

Délelőtt nagyon jót tudott motorozni Balázs, aki minden egyes kört élvezett a Kawasaki nyergében, és az időeredmények láttán sem volt oka a szégyenkezésre, elvégre az öt versenyzőt kiszolgáló Pedercini Racing Team tagjai közül a második legjobb időt futotta – egyedül az itteni Superstock 1000-es pályacsúcsot is tartó Savadori tudott nála gyorsabb lenni azonos technikával, másik három külföldi csapattársát lefölözte.

Ekkor viszont még Savadori lemaradása is nagy, több mint egy másodperc volt az éllovas Ducati triójához képest, ám ez a délután második szabadedzés végére szerencsére gyökeresen megváltozott. Az olasz 87 ezredre megközelítette a napot az élen záró Mercado idejét, ami azt engedi remélni: a Pedercini Racing-féle Kawasakik bizony idén is az élmezőnyben, a top5-ben, vagy akár a dobogós helyezésekért harcolhatnak majd. És az egyik ilyen Kawasakin Németh Balázs ül…

Délután azonban őt egy kisebb technikai probléma hátráltatta, és igazából csak ez gátolta meg abban, hogy tovább javítson saját köridején. Ez azért jó hír, mert a hétvége igazán tétre menő része, az időmérő edzés és a futam csak holnap és holnapután fog következni, addigra meg az említett műszaki probléma könnyedén orvosolható.

Németh Balázs
„Az első szabadedzés nagyon jól sikerült, ott 6. lettem, és éreztem, hogy maradt még benne tartalék, tudok majd még gyorsulni a folytatásban. Így aztán pozitív hangulatban készültem a második szabadedzésre. Délután egy másik beállítással hajtottunk pályára, először még a délelőtti, használt gumikon. Később, a vége előtt úgy 10-15 perccel felraktuk az új gumikat, és a bokszból kifelé menet, illetve a felvezető körömben még minden rendben volt. Viszont, ahogy megkezdtem a gyorskörömet, és elkezdtem volna növelni a tempót, valami megmakacsolta magát a váltóelektronikában, és onnantól nem lehetett rendesen váltani. Gyorsan visszagurultam a bokszba, de ekkor már csak négy perc volt hátra, azt pedig a csapat szerelői néhány másodperc alatt felmérték, hogy ezt a problémát ilyen rövid idő alatt biztosan nem tudják orvosolni, ezért nem volt mit tenni, visszamentem így a pályára. Utána nagyon igyekeztem, hogy megpróbáljak így is javítani a délelőtti legjobb időmön, de csak megközelítenem sikerült azt, majd az utolsó gyorskörömben az egyik féktávot picit elmértem, és kiszaladtam az aszfaltozott bukótérbe, így azt a körömet már be se fejeztem. Ami pozitívum, hogy a kisebb technikai probléma ellenére is ott tudtam lenni a középmezőnyben, és azt már délelőtt is éreztem, hogy amikor minden stimmel, akkor nagyon jó tempót lehet diktálni a motorral. Lehet vele gyorsan menni és jó eredményt elérni. Ezt egyébként a csapattársaim által elért időeredmények is visszatükrözik, hiszen Savadori nagyon közel volt délután az elsőkhöz, és 3. lett. Most épp várok, hogy odaférjek én is, és meg tudjam nézni a telemetriát – ez a hátránya annak, hogy sokan vagyunk a csapatban! Viszont van egy nagy előnye is! Amikor odaférek, akkor megnézhetem a négy csapattársam telemetriáját is, amit a sajátommal összevetve találhatunk még néhány tizedet egy-egy féktávon vagy kanyarban. Főleg Savadori adataira vagyok kíváncsi, mert tavalyról ő tartja itt a körrekordot, úgyhogy érdekes lesz látni, mit csinál esetleg másképp, mint a többiek. Ami a holnapi napot illeti, kicsit a beállításokon is fogunk még módosítani, de én is tudok még gyorsulni, hiszen mint mondtam, maradt még ebben tartalék. Mindenképp szeretnék legalább a top10-be visszakerülni, és lehetőleg persze azon belül is minél előrébb. A mezőny egyébként szoros, úgyhogy bármi megtörténhet, és szerintem a H-Moto két külföldi versenyzőjének is van esélye bekerülni a top10-be. Este hozzájuk is átmegyek majd beszélgetni, illetve a többi magyarhoz, de most még mindenki a munkára koncentrál.”

Borbás Bálint

A szerzőről

Szólj hozzá

Kapcsolódó bejegyzések

Scroll to Top