Keresés
Close this search box.

Beindultunk mostanában!

blank

Egy fél idényt kényszerült kihagyni a Ladás Parkánszki Balázs. Az ok kettős, a tavalyi Mikulás ralin tönkre ment motor, és az új szabályoknak megfelelő autó is lépéseről-lépésre készült el, illetve a vágyott futamok is rendre elmaradtak.

2017-ben így a debütálás a klasszikus Mecsek ralin történt, immáron az ORC keretein belül Gálik Katával, az egyedi rajtengedélyes párosok népes csapatát erősítve, az új támogatók által segített fehér kocka Ladával.

Balázs a Mecsekről: bizakodva vágtunk neki a Mecseknek, hiszen sok verseny km és jó pályák vártak ránk, az időjárás pedig nem is lehetett volna jobb.  A prológ visszatért az általunk is jobban preferált Pláza parkolóba, aminek van egy varázsa. Mivel a 2016-os Mikulás óta nem ültem versenyautóban, így azt éreztem nem kell megnyernünk a prológot, és a másnapi szűk, erdei utakon is a biztonságra törekedtem. Na, ennek az lett az eredménye, hogy a második szakaszon egyik felhordásos kanyarban megjártuk a partoldalt, valami betontuskóval együtt, de a karter megvédte a friss motort. Később az átbeszélőnk hallgatott el, így kértem Katát, hogy pantomimezzünk innentől kezdve. Volt egy Suzukis páros, akivel adok-kapok csatában voltunk, ez változatossá tette az amúgy hibátlan hétvégét. Így a vasárnapi kultikus szakaszok után (bár az Árpádtetővel még nem vagyok tempóban kibékülve) elégedetten gurultunk fel a céldobogóra, a kategória 3., az egyediek között második helyet elérve . Az új támogatóink is eljöttek a versenyre, sikeresen tudták a raliban rejlő lehetőségeket kihasználni, így már ott megszületett a döntés, Egerben is rajthoz állunk.

Igen ám, csakhogy a pilóta itt majdnem, hogy megoldhatatlan problémával szembesült, a navigátori szék többesélyes verzió alapján csak az utolsó pillanatban került betöltésre. A család azonban segített, így Parka a fiával írta fel a pályákat, míg az egri rajtdobogóra már Kulcsár Danival gurult fel.

Egerben ez történt velünk, folytatta a pilóta: amennyire hibamentes volt Pécs, Egerben azért előjöttek problémák. Az előttünk rajtoló, itt debütáló Megane Kit-Car-os páros hibái kicsit összezavartak minket, mint ahogy az önindító működése is. Az autó hol indult, hol nem, így Bodogánék reggeli testedzését tudtuk szolgáltatni. Mint azt megtudtam valami „Lada önindító Bermuda háromszög” lehetett a heves megyei pályákon, hiszen kategóriatársaink is többször jártak pórul. Az első kör a pályák „újrafeldolgozásával telt”, gyorsultunk mindenhol utána, ez meg is bosszulta magát vasárnapra, nagyon bátran bevállaltam a lassítókat, kettő ezt meg is sínylette, a kormányközép látta kárát. Amúgy a verseny hibamentes volt, jó volt megint sok szakaszt menni, élvezni a verseny km-eket. A támogatói csapat ígéretéhez hűen ide is eljött velünk, kellemesen éreztük magukat – mi is mosolyt csaltunk a nézők arcára (a rajtdobogón simán lenyilatkoztuk élő adásban, hogy Rangáék idejéhez mérjük magukat), és tisztesen helytálltunk a kategóriában.

Az idén is készülünk a Mikulás rallyra, jó pár éve már, hogy nem marad ki a naptárunkból ez az igazán jó hangulatú verseny! Idén Bodogán Balázzsal vágunk neki a Veszprém környéki murvás szakaszoknak. Nem mentünk még egymással , de az előjelek több mint „biztatóak” , szerintem hamar megtaláljuk a közös hangot és jól fogunk tudni együtt dolgozni! 

Akiknek pedig köszönettel tartozom, amiért az említett versenyeken részt tudtunk venni:

Feleségemnek és családomnak, akik mögöttem állnak és támogatnak, továbbá Fazekas Attilának és a FAIRIUM Kft lelkes csapatának akik oroszlánrészt vállaltak az idei versenyeink támogatásában!!!

Az EUD Reklámstudió csapatának !!! 

Továbbá Katona Kornél, Taraj Gyuri, Pákozdi Zsolt , Csáthy Miki, Blahó Norbi, Galuska Szabi, Serbán Sanyi, Vas Jani, Apkó Dani, Tajmel Tibi, Gálik Kata, Kulcsár Dani, Komjáti testvérek, Schirger Feri, Hajóka, Fülöp Zoli, Kurucz Laci, Víg Zoli és még akiket kihagytam de most nem jutnak eszembe ! 

Képgaléria

szponzorok2017Parkanszky

A szerzőről

Szólj hozzá

Kapcsolódó bejegyzések

Scroll to Top