Keresés
Close this search box.

Három világsztár már biztos az idei Rallylegenden!

blank

Az idei Rallylegend már a tizenhatodik a sorban. A San Marinói köztársaságban rendezendő „rallycirkusz” 2018-ban október 11 és 14 között várja a rajongókat a pálya mellé.

Július 15-el elindult a nevezés, lássuk idén milyen nagy durranások, vagy megemlékezések várhatóak, a sztárpilótákról nem is beszélve!

50 ÉVE A MOTORSPORTBAN A MARTINI RACING

A Martini Racing vörös, kék és égszínkék színe szinte automatikusan összeolvadnak a rally történetével. Nem csak azért, mert a Lancia márka jó néhány évvel ezelőtti győztes időszakában teljes összekapcsolódott a Martinivel, a „037” –től kezdve a Delta S4-en át, a Delta megismételhetetlen mivoltáig,  hanem szintén kapcsolódik Colin McRae és a Ford Focus WRC által elért tettek emlékeihez, valamint más felejthetetlen győzelmekhez. Ebben az évben a Martini Racing 50 éves motorsport-részvételét ünnepli, és a Rallylegend-en méltóan kívánja ezt képviselni. Egy nagy ünneplés lesz, vagy inkább egy „újraegyesülés” az autók és a sofőrök számára, akik márkához kapcsolódtak, kezdve a Miki Biasion-al, aki harminc évvel ezelőtt, 1988-ban szerezte  első világbajnoki címét. Egy ünnepség, amely kiterjed majd a pálya versenyekre is, amelyben a Martini Racing számos fontos történetet írt. Kezdve a Formula 1-től, ahol még mindig részt vesznek a Williams csapattal, a 70-es és 80-as évek lenyűgöző bajnokságaiba, amelyekből a nagy nevek közül megfordulnak majd a Rallylegenden is.

A „MODERN” RALLY VILÁG ÚJRA A RALLYLEGENDEN
Amint azt a legutóbbi versenyeken is láttuk, többek között Jari Matti Latvala, Thierry Neuville, Hayden Paddon és Chris Meeke is szívesen részt vettek.  A 2018-as Rallylegenden újabb nagy WRC-nevek visszatérését láthatjuk, amelyek nagy örömet jelentenek a rally rajongóinak San Marino-ban októberben. A visszaigazolások úton vannak, mindegy hogy a mezőnyben vagy a „Legend Stars”kategóriában, a mai bajnokok ismét főszerepet játszhatnak az előző évek legendáival együtt.

A rally, a Rallylegend szíve, megtartja dús háromnapos struktúráját, az éjszakai szakasszal, a pénteki rajtprocedúrával, majd a szombati napi szakaszokkal, majd a végjáték vasárnap, amely a látványos „The Legend” szakaszra koncentrál, sok versennyel és még sok más mellett…
Ami az autókat illeti, a legnagyobb újdonság a World Rally Car 2010-ig történő megnyitása, de a évjáratok felosztásával, így a WRC-k 2003-ig, majd 2004-től 2010-ig lesznek kategorizálva.
A mítosz kategória is kiterjeszti a belépési kritériumokat 1998-ig.

NÉGY NAP KÖZVETLEN KONTAKT A MAI ÉS A TEGNAP BAJNOKAIVAL
„A Rallylegend elvárása – magyarázza a versenyközpontból Vito Piarulli – Ledöntjük a korlátokat, eltávolítjuk a kerítéseket és a túlzott ellenőrzést, amely túl sok fontos motorsport eseményre jellemzőek. Az empátia és az ölelés, a kapcsolat, ami mind a bajnokok, mind pedig a rajongók számára fontos. Nem lesz könnyű a tavalyi évet felülmúlni, de nem vagyunk híján az ötletekből, a képzeletről és a szenvedélyről a 2018-as kiadásban, és reméljük, hogy olyan dolgot kínálunk, ami az emberek szívében marad… Mint mindig, mindennek a központja Rally Village lesz, amely a Rallylegend négy napja alatt minden rajongónak és hőseinek otthona lesz. „
A hagyományhoz hasonlóan az eseménynaptár csak akkor jelentkezik, ha a tartalom a következő pár hónap során megerősítést nyer és rendezett. Addig a várakozások és érdeklődés továbbra is nőnek a sok rajongó között …

KIKET VÁRHATUNK IDÉN?

Craig Breen, aki Scott Martin navigálásával Citroen Total Abu Dhabi WRT gyári versenyzője a rali világbajnokságon, és Mikko Hirvonen, aki 2006-tól 2014-ig a világbajnokság egyik sztárja volt, nos mindketten WRC volánja mögött indulnak a Rallylegenden. 

Breen gyári színezésű Citroen C4 WRC-t, míg Hirvonen egy Ford Focus WRC-t vezet. Két igazi bajnok, két hős a rally rajongók szemében, két „újonc” a Rallylegenden, mindketten el fogadták a szervezők meghívását. Breen részvétele a Citroen WRT együttműködésének köszönhetően lehetséges.

Az 1980-ban Finnországban született Mikko Hirvonen büszkélkedhet egy világhírű World Rally CV címmel, amelyen 2003-ban debütált, miután korábban Olaszországban is tapasztalatot szerzett a Gabriele Favero Motoring Club N-csoportos Subaru Imprezájával

2004 és 2005 között kevés szerencsével volt gyári Subaru versenyző, majd a következő évben a Fordhoz igazolt. A Focus WRC-t vezetve megnyerte első versenyét Ausztráliában és harmadik helyen végzett a bajnokságban. Több verseny győzelmének köszönhetően 2007-ben megismételte ezen helyezését.

2008, 2009 és 2011-ben, még mindig a Ford volánja mögött a második helyen zárta a World Rally bajnokságot, 2009-ben csak egy ponttal maradva le a verhetetlen Sebastien Loeb-től, amely ebben az időszakban kilenc világbajnoki címet nyert. Hirvonen 2012-ben a Citroen WRT-re történő átigazolása újabb második helyezést hozott a bajnokságban. Miután mind a Citroennel 2013-ban, mind a Forddal 2014-ben negyedik helyezést ért el, visszavonult a bajnokságból.
A 28 éves Craig Breen, Írországban Waterfordban született. Először 2011-ben tűnt fel, amikor a WRC Academy-t megnyerte, majd 2012-ben, amikor a World Rally Super 2000-es címet szerezett. 2016-ban belépett a Citroen WRT kötelékébe, és 2017-ben hivatalos versenyző lett. A legutóbbi eredményei: a harmadik helyen végzettek a 2017-es finnországi rally-n és a második helyen a 2018-as svédországi rally-n.

A Rallylegend egyedülálló lehetőség arra, hogy Kris Meeke-t újra a volán mögött lássuk. A brit versenyző, aki már VB-s sztár volt, lelkesen fogadta a meghívást, hogy részt vegyen az egyedülálló San Marinoi Rallylegend versenyen, amely október 11-14-ig tart. Az elkövetkező napokban fogják eldönteni, hogy az angol nagyság, aki a tavalyi szeretett bele a Rallylegend-be, részt vesz a versenyen WRC-kocsival, vagy a „Legend Stars” show-ban indul. Természetesen egykori mentora, Colin McRae egyik korábbi autójával.

Annak ellenére, hogy a gyári Citroen WRT-ben a karrierje a közelmúlt portugáliai rallye után hirtelen véget ért, Kris Meeke hős maradt a rally rajongók szemében, akik nagyra értékelik gyors és látványos vezetési stílusát. Kétségkívül meleg fogadtatást kap majd a tömegektől a San Marino gyorsok idején.
Kris Meeke 1979-ben született, 2000-ben debütált Peugeot 106-al, az észak walesi Bulldog Rallyn. Kilenc évvel később az Intercontinental Rally Challenge bajnoka lett a Peugeot 207 S2000 volánjánál. Az első évadja World Rally-ban 2014-ben jött a Citroen DS3 WRC-vel, majd Argentínában szerezte első győzelmét a következő évben. Összesen öt WRC futamgyőzelmet ért el, az utóbbi kettőt, Mexikóban és Spanyolországban 2017-ben, a gyári Citroen C3 WRC-vel.
Meeke, Derek Brannigan navigálása mellett, csatlakozott a már megerősített különleges vendégekhez: Mikko Hirvonenhez és Craig Breenhez. A 2018-as Rallylegend nevezési listáján még mindig van folyamatban lévő munka. Az esemény mindazonáltal ígéretes, hogy valami különleges, különféle különleges történelmi rally autókat és a rally világ nagyjait mutatja be mind a múltban, mind a jelenben. A nevezés szeptember 17-ig tartott.

2017-es képek

A szerzőről

Szólj hozzá

Kapcsolódó bejegyzések

Scroll to Top