Keresés
Close this search box.
Fotó: Amber PR

Rekordszámú induló a szezonzárón

Fotó: Amber PR

Két új helyszín zárta volna idén a koronavírus járvány miatt alaposan átalakított ralis versenynaptárat. A raliszeretők számára ismert minkét helyszín, az Ypres Rali Belgiumban és a Monza Rali Olaszországban. Minkét helyszínen legendás futamokat rendeztek a korábbi években. Monzában többször rajthoz állt a gyorsasági motoros legenda, Valetino Rossi is. Belgium sajnos az emelkedő koronavírus esetszámok miatt kiesett, maradt tehát a híres Monza Rali, mint szezont lezáró verseny.

Elfyn Evans örülhetett a legjobban annak, hogy már csak egy verseny erejéig kell megőriznie elsőségét a ponttáblán, ahhoz, hogy begyűjtse ralis pályafutása első világbajnoki címét. Saját csapattársa, Sebastien Ogier, a walesi pilóta legnagyobb ellenfele, akinek egy lehetősége maradt arra, hogy megszerezze hetedik világbajnoki címét.

Nem lehet könnyű dolga a Toyotának. Mindkét pilótája harcban áll a világbajnoki címért, miközben a csapat is, amely jelenleg a második a konstruktőrök között. Sebastien Ogier mindenesetre úgy döntött, hogy a világjárvány miatti csonka év után nem távozhat, s még egy évet biztosan marad a Rali Világbajnokságban, s a 2021-es szezont is a Toyotával versenyzi végig. Szerencsére a versenyzőtársak jó viszonyban van egymással, így Evans örült Ogier hosszabbításának. „Sebastiennel egy élmény együtt dolgozni. A csapattal jól kijövünk és ennél többet nem is kérhetnénk. Ugyanolyan elbánásban részesülünk és mindannyian azon vagyunk, hogy egy olyan fantasztikus autót hozzunk létre, mint a mostani is. Nagyon örülök, hogy Seb marad, és jövőre is együttműködhetünk.” – szögezte le a 31 éves pilóta.

Nem csak az egyéni korona sorsa fog eldőlni a hétvégén, hanem a konstruktőri cím sorsa is. A Hyundait és a Toyotát mindössze hét pont választja el egymástól úgy, hogy még 43 pontot lehet szerezni a szezonzárón. A Toyota kiegyensúlyozottabb teljesítményt nyújtott idén, de a Szardínián megszerzett kettős győzelem segítségével a Hyundai az élre állt. „Papíron hét pontos előnyben vagyunk, de ezen a szinten ez semmiség. Semmit se vehetünk biztosra a legelső Monzában rendezett rali világbajnoki futamon, ami egy történelmi és nagyon különleges helyszín a ralirajongók számára.” – szögezte le Andrea Adamo csapatfőnök.

Esős 5°C-os hőmérsékletű aszfaltos megmérettetésre készülhetnek a résztvevők, akik nagyon nagy számban állnak majd itt rajthoz. Összesen 95 csapat adta be a nevezését, ami nem csoda az idei korlátozott versenyzési lehetőségek fényében. Érdekesség, hogy egy magyar csapat színeiben rajthoz áll Andreas Mikkelsen is. A MotoGP sztárja, Franco Morbidelli pedig kétkerekűjét cseréli négy kerékre a hétvégén.

A rali

A 2020-as Monza Rali három napon át tart, s a 16 gyorsasági szakasz 241,14 km-t tesz majd ki. A verseny teljes távja: 502,66 km. Az Autodromo Nazionale de Monza ad helyet a rali főhadiszállásának és a szervizparknak.

Az olaszországi Covid-19 szabályok értelmében zártkapus verseny lesz.

A szerzőről

Szólj hozzá

Kapcsolódó bejegyzések

Scroll to Top