Keresés
Close this search box.
Fotó: Amber PR

Evans meglepetésgyőzelme Törökországban

Fotó: Amber PR

A Török Rali a hírnevéhez híven nagy kihívás elé állította a résztvevőket, s ezáltal hatalmas fordulatot vett a rali az utolsó napon. A vasárnapot a negyedik helyen nyitó Elfyn Evans az élre tört és előnyét megtartva végül az első helyen ért célba. Thierry Neuville lett a második a Hyundaijal, míg a bronzérmes helyen Sebastien Loeböt üdvözölhetjük. Szépen zárta a kilencszeres világbajnok francia pilóta a számára talán utolsó rali világbajnoki versenyt.

„Nehéz hétvége volt. Mivel folyamatosan versenyben voltunk a győzelemért, kivéve tegnap délután (szombaton), ezért azt gondoltuk, hogy számunkra vége a játéknak és nem győzhetünk. Nem a legédesebb győzelmem ez, hiszen óvatosan hajtottunk végig, de hát ez egy ilyen játék. Pontok tekintetében nagyszerű eredményt értünk el, tehát boldog vagyok.” – szögezte le Evans, aki egyébként idén az egyetlen pilóta, akinek sikerült dupláznia (Svédországban is ő nyert).

A köves szakaszok áldozatokat szedtek, sok pilótát defekt hátráltatott. Evans malmára hajtotta a vizet, hogy az utolsó napot első helyen kezdő Neuville, valamint Loeb és Ogier is defektet kapott, így a walesi pilóta töretlenül menetelhetett előre az utolsó nap négy szakaszán. A második helyezett belga pilóta a Power Stage győzelemmel és az azért járó öt bónuszponttal vigasztalódhat. Ott Tanak négy pontot kapott a második helyért, Kalle Rovanpera hármat a harmadikért. Két pont Evansnak jutott a negyedik helyezésért, míg az utolsó pont az ötödikként beérő Loebhöz került a Power Stage-en.

A világbajnokságot a Török Raliig vezető Sebastien Ogier-ét még az ág is húzta a rali utolsó napján. A defektet követően ismét harcba szállt, de az utolsó előtti szakaszon motorgondokkal kiesett a harmadik helyről. Így még esélye sem volt arra, hogy a Power Stage-en kárenyhítést végezzen és néhány pontot begyűjtsön. Ezáltal a győztes Evans az egyéni ponttábla élére ugrott 18 pontos előnnyel úgy, hogy már csak két verseny van a szezonból. Össze kell szednie magát Ogier-nek és a Hyundainak, ha Ogiert szeretnék a világbajnoki trónra ültetni a koronavírusos szezon végén. Ezt azonban nehéz lenne megmagyarázni Ogier csapattársának, az első világbajnoki címére hajtó Evansnek.

Nem Ogier volt az egyetlen nagy név, aki nem jutott célba. A címvédő világbajnok Ott Tanakon is kifogott a brutálisan kemény Török Rali. Tanak borzasztóan sikerült ralin van túl. Szombaton csak a hetedik helyről rajtolt, s bár feljebb akart törni a mezőnyben, de erre nem volt lehetősége, mivel problémái voltak autója kormányzásával, mindjárt a nap első gyorsasági szakaszán. Végül négy pontot azért sikerült gyűjtenie az utolsó gyorsasági szakaszon, a Power Stage-en.

Kalle Rovanpera nyugodt hétvégén követően negyedikkért ért célba. A fiatal tehetséget Gus Greensmith követi ötödikként, ami számára az eddigi legjobb rali világbajnoki eredmény. A brit lett a legjobb M-Sport pilóta, miután csapattársa, Esapekka Lappi hatodikként ért célba azután, hogy ő is defektet kapott a vasárnapi első gumigyilkos szakaszon.

A nagy lemorzsolódás miatt sok Rally2-es pilóta végzett az első tízben. A hetedik helyen az európai ralibajnok Kajetan Kajetanowicz ért célba. A lengyel ralis a WRC3 kategória győztese is egyben. Nyolcadik az a Pontus Tidemand lett, aki a WRC2 élén végzett. Az első tizet Adrien Fourmaux és Marco Bulacia zárja.

Most hosszabban pihenhetnek a ralisok, ugyanis csak három hét múlva, 2020. október 8-10. között kerül megrendezésre a Szardínia Rali. Az olasz megmérettetés eredetileg is benne volt a versenynaptárban, csak júniusról szeptemberre halasztották. A Török Rali után várhatóan ez a verseny sem lesz egy fáklyásmenet.

2019-ben Dani Sordo ért célba elsőként Szardínián. Akkor a spanyol pilóta Ott Tanaktól örökölte meg az első helyezést, aki csak ötödik lett. A három tavalyi éllovasnak nem feküdt a rali, így az idei világbajnoki aspiránsok jobb, ha készülnek erre a futamra, ha a szezon végén labdába akarnak rúgni. A szezonzáró Belga Rali sokak számára ismeretlen terep lesz, így ki kell használni azt, hogy idén még egyszer utoljára nem ismeretlen versenyen mérkőznek meg egymással a ralisok.

A szerzőről

Szólj hozzá

Kapcsolódó bejegyzések

Scroll to Top