Keresés
Close this search box.

Szabó Krisztián: Rengeteg a teendő ami kifizetődni látszik

blank

Elkezdődött a kemény munka, érkeznek a jó hírek, alakul a háromszoros bajnok Csomós Miklós- Nagy Attila páros éve. 

 

Csapatvezetőjükkel, Szabó Krisztiánnal beszélgettünk.

A Szilveszter Rallye után sem telik eseménytelenül a téli holtszezon a csapatnál. Hogy alakult a január?

Elég mozgalmasan, hiszen Csomós Mixi és Nagy Attila január 18-án, Budapesten a Groupama Arénában átvette a három bajnoki címet jelképező kupákat, ezeken felül Attila még „Az év navigátora 2019” serleget is hazahozta. Ezeket annak rendje s módja szerint meg is ünnepeltük. A rákövetkező hétvégénk sem telt csendesen, hiszen akkor tartottuk a csapat támogatóinak, partnereinek évzáró rendezvényét Sárospatakon. A szponzorainkat Mixi megautóztatta a telephelyen a Skoda Fabia R5-el, majd egy finom vacsorával köszöntük meg mindenkinek a tavalyi évben nyújtott segítséget, hiszen a meghívottak nélkül aligha szerezhették volna meg a fiúk három bajnoki trófeát. Miután kipihentük a bulikat, az „öreg” Csomós szinte azonnal szétszedte az autót és megkezdtük a technikai felkészülést is 2020-ra. Tudtuk, hogy egy gyári építésű R5-ös kocsit vásároltunk, de mégis meglepett minket, hogy mennyire jól, és igazán versenyautósra van megépítve a Skoda. Komolyak a beszerelt alkatrészek. Örömmel nyugtáztuk, hogy egy remek bőrben lévő autóra sikerült szert tennünk. Eközben a fiúk Szilveszter Rallye-n mutatott jó teljesítménye elkezdett bizonyos „kapukat nyitogatni”, új támogatókkal ülhettünk le a tárgyalóasztalhoz, és egészen jól állunk a költségvetésünk tervezésével. Legutóbb azt mondtam, hogy öt versenyre talán összeállhat a fiúk büdzséje, most úgy érzem, hogy megpróbálhatjuk nyolc futamosra, azaz teljesre tervezni a 2020-as esztendőt. Ha minden igaz, akkor murvás futómű is lesz az Skodához, így várhatóan a veszprémi és a zalaegerszegi futamot sem kell kihúznunk a páros versenynaptárából.

Interjún kívül meséltél nekem arról, hogy volt egy telefonhívásotok, aminek különösen örültetek. Hogy is volt ez?

Óriási dolognak tartjuk, hogy megkeresett minket Turán Frigyes, hogy lenne e kedve a párosunknak Hankook gumikkal versenyeznie 2020-ban? Amennyiben úgy döntünk, hogy igen, akkor Friciék egy kiemelkedő ajánlattal állnának a rendelkezésünkre, ez pedig sokat jelentene a csapatnak. A versenyzéshez szükséges költségek között a legnagyobb tételt a gumik és az üzemanyag teszi ki, de most jó úton járunk ahhoz, hogy a gumikérdés az idei évre megoldódjon és versenybenzin tekintetében is jól haladnak a tárgyalásaink. Azt látjuk, hogy remek gumi a Hankook. Frici bebizonyította, hogy a bajnoki címért simán harcban lehet lenni a Hankookal és ERC futamot is lehet nyerni velük. Az ő 2018-as éve lehet a fiúk számára idén a követendő példa, hiszen ugyanazzal a nyugalommal és kiegyensúlyozottsággal kellene versenyezniük idén, mint ahogy Frici tette tavalyelőtt. Szeretnénk, ha ehhez társulna az elmúlt évük magabiztossága. Üzemanyag tekintetében egyértelműen a Mol Racing Kft Hi5 elnevezésű versenyüzemanyagára esett a választásunk, hiszen számunkra minden tekintetben (kimutatott teljesítmény, egységár, ügyfélközpontú kiszolgálás és jó partneri viszony) megelőzte az elérhető versenytársait. Eredmények tekintetében nem lesz különösebb elvárásunk a tanulóév elején, de nyilván nem feltartott kezekkel küldjük oda a fiúkat a rajtvonalhoz. Próbálunk majd figyelni a teljesítményre, elsősorban a sajátunkra, de persze a vetélytársak eredményeit is figyeljük a szemünk sarkából.  

 

Közeleg a bajnokság rajtja, az Eger Rallye. Ott lesztek?

Természetesen. Addig viszont nem lesz egy perc üresjáratunk sem. Az autóval sokat foglalkozik Miki és Csaba a mérnökünk, van még rá egy szűk hónapunk. A Peugeot Kupában sok olyan dologgal segített minket a sorozat szervezője, amit most önerőből kell előteremtenünk, a legtöbbről nem is gondoltuk, hogy mekkora erőfeszítéssel jár. A rajt előtt rengeteget szeretnénk tesztelni, mivel a Skoda Fabia R5 megfelelő beállításaira komoly energiát kell fordítanunk. Sok és kemény munka vár ránk az Eger Rallye-ig, de izgatottan számoljuk a hátra lévő napokat.

Köszönjük együttműködő partnereinknek:

East Motorsport Kft, Balázs- Diák Kft, CIKS Kft, ZÉG Kft, BAZ Express Csomag Logisztika Hungary Kft, Alu Casting Support Kft, Tau- Trade Bt, Magyar Trans Kft, Progast Kft, Heda- Sped Kft, Por + Fém Kft, Sárospatak Város Önkormányzata, Tiger Tools Kft, RSZ- Kő Kft, HANKOOK Racing Tires- RTH Versenyabroncs Kft, MOL Racing Kft  

Rallye2.hu – Salánki Gábor –

A szerzőről

Szólj hozzá

Kapcsolódó bejegyzések

Scroll to Top