A marokkói világkupa-futam szervezői a jelenlegi helyzetnek megfelelően átszabták a terveiket, így az eddigiektől eltérően nem szállodában laknak majd a mezőny tagjai, hanem ahogy régen, egy nagyobb, zárt tábort építenek fel számukra, hogy a lehető legkevesebbet érintkezzenek a helyiekkel, így óvva a saját és az ő egészségüket.
Az eredeti terv szerint a verseny Agadirból rajtolt volna, ám ez átalakult, az XXL méretű tábort (ahogy ők fogalmaztak) Mhamid közelében építik fel, Zagorától délre, nomád stílusban, vagyis visszatér egy kicsit a régi Dakarok hangulata.
Apropó Dakar! A marokkói verseny megrendezése szinte létfontosságú annak érdekében, hogy a gyári csapatok és az amatőrök egyaránt profi és biztonságos körülmények között tudjanak felkészülni a Dakar ralira, hogy tesztelhessék az új fejlesztéseiket, itt ugyanis az autós és a motoros mezőny egyaránt megméreti magát.
Az autósok esetében az össztáv 2044 kilométer, amelyből 1710 kilométer a mért szakaszok hossza, a navigátorok pedig ugyanúgy előre nyomtatott, színezett itinert kapnak, mint ahogyan a katari világkupa-futamon, vagyis a gyári csapatoknak sem lesz idejük térképszakértőkkel felkészülni, hiszen a rajt előtt fél órával kapják csak meg a roadbookot.
„Nagyon jól hangzik, hogy végre nem törlésről, hanem módosításról, alkalmazkodásról kaptunk híreket, mert ez azt jelenti, hogy készülhetünk tovább a marokkói világkupa-futamra, amelynek rajtjánál mindenképp ott szeretnénk lenni – nyilatkozta az Opel Dakar Team pilótája, Szalay Balázs. – Tetszenek a változtatások, mindig is szerettem a nomád táborokat, számomra ezek jelképezik az igazi sivatagi versenyzést, arról nem beszélve, hogy most a járványhelyzet is indokolja – mindenképp óvnunk kell a helyieket, minden tőlünk telhető módon. Ami a színes itinert illeti, szerintem jó rendszer, amely kiegyenlíti az erőviszonyokat, és a versenyzők is egyre inkább hozzászoknak a használatához. Hosszú távon lehet, hogy ez sem megoldás az esélyek kiegyenlítésére, de rövid távon biztosan.”
Szólj hozzá