Keresés
Close this search box.
Fotó: Amber PR

Ogier hetedjére is behúzta

Fotó: Amber PR

Nagyon trükkös körülmények fogadták a rali világbajnokság mezőnyét az olasz Alpokban. Már a pályabejáráson kiderült, hogy havas-esős körülmények között zárul a 2020-as furcsa, pandémia által nehezített világbajnokság. Elfyn Evans bár sokáig úgy tűnt megszerezheti első világbajnoki címét, balesetét követően mégis kénytelen volt lemondani róla. Csapattársa, Sebastien Ogier élt a lehetőséggel és behozta első helyre a Toyotát és ezzel a hetedik vb korona is a fejére került.

„Nehéz hétvége áll mögöttünk, de a csapat nagyszerű munkát végzett! Természetesen együttérzünk Elfyn Evans-szel. Nagyon erős és kiegyensúlyozott szezont hajtott végre, nagyszerű csatákat vívtunk. Biztos vagyok benne, hogy jövőre ugyanitt folytatjuk!” – szögezte le magabiztosan az immár hétszeres világbajnok Ogier.

Ott Tanak lett a Monza Rali második helyezettje, s őt a Szardínia Rali győztese, Dani Sordo követi a harmadik helyen. A kettős dobogós helyezés elég volt ahhoz a Hyundainak, hogy megvédje gyártói világbajnoki címét. A Toyotának maradt a második hely.

Elfyn Evans hibázása sokba fáj. Nemcsak a walesi pilótának, hanem csapatának is, amely elvesztette az első helyet a kieső pontok miatt. Szombaton egy szakaszon megpördült a 31 éves pilóta autójával, lecsúszott az útról és egy fa állította meg az autóját. Nagyon sportszerűen tájékoztatta francia csapattársát és riválisát a trükkös útviszonyokra, azért, hogy nemhogy ugyanabba a hibába essen. Ennek köszönhetően Ogier óvatosan hajtott ezen a részen.

„A világbajnoki reményeink eléggé kicsik már és elnézést kérünk a csapattól, mivel a gyártói világbajnoki esélyét is megtorpedóztuk. Tudtuk, hogy a felület változhat a hó alatt, de nem vártuk, hogy ekkorát változik a tapadásunk. Reméljük holnap visszatérünk és a legjobb formánkat hozzuk majd a végéig.” – adta hírül a világnak szombaton Evans Twitter oldalán. Hiába indult el újra a ralin, végül csak a 26. helyen zárt.

Bónuszpontokért ment a harc ezúttal is a rali legutolsó szakaszán, a Power Stage-en. Nagy meglepetésre Takamoto Katsuta nyerte ezt meg és szerzett öt pontot ezért a sikerért. A japán autóversenyzőt Ott Tanak, Elfyn Evans, Esapekka Lappi és Sebastien Ogier követte és szerzett sorban négy, három, kettő és egy extra pontot.

A verseny elején vezető Esapekka Lappi kormányozta célba a Ford Fiestát a negyedik helyen. Ezzel a finn versenyző Monaco után ismét ilyen előkelő helyen tudott célba érni a Toyoták és Hyundaijok mögött. Az év tehetségének kikiáltott Kalle Rovanpera mint oly sokszor idén, ezúttal is az ötödik helyet bérelte ki magának. Jövőre már biztosan többször is dobogós szeretne lenni az ifjú finn. Idén ez egyszer sikerült neki Svédországban.

A WRC3-as győztes Andreas Mikkelsen lett a hatodik. A norvég pilóta egy magyar tulajdonú csapat autójával állt rajthoz. Nagy siker ez neki is és a magyaroknak is. Az első tizet Oliver Solberg, a WRC3 idei világbajnoka Jari Huttunen, a WRC2 idei világbajnoka, Mads Östberg és Pontus Tidemand zárja.

A Monza Ralival véget ért ez a mindenki számára nagyon emlékezetes 2020-as versenyszezon. A 2021-es évadot ismét hagyományos helyszíneken tervezik megrendezni, azzal a különbséggel, hogy a távoli dél-amerikai futamokra (Mexikó és Argentína) ezúttal nem utazik el a mezőny. Jövő januárban is a tradicionális Monte-Carlo Ralival nyit a szezon, s 12 állomásos lesz. A szezon Ausztrália helyett Japánban zárul, ahogy idénre is tervezték.

A szerzőről

Szólj hozzá

Kapcsolódó bejegyzések

Scroll to Top